Back Back Achter de schermen

Hans, nog leuke reacties gehad op vrijdag?

12 oktober 2006

Op de een of andere manier krijgt HSMAI het altijd voor elkaar om inspirerende congressen, symposia en borrels te organiseren die van minuut tot minuut blijven boeien. Na ieder congres van deze branchevereniging waar ik ooit bij aanwezig mocht zijn reed ik naar huis met een voldaan gevoel. Inspiratie, passie, gedrevenheid, energie, positiviteit, openheid en empathie. Het zijn de woorden die horen bij de drijvende kracht achter deze organisatie: Hans Poortvliet.

Een maand of drie geleden zaten Hans en ik meerder malen te
brainstormen over communitybuilding binnen de HSMAI. Ik kreeg een rol
aangeboden als spreker over webloggen tijdens het HSMAI jaarcongres
afgelopen vrijdag, maar mensen die mij kennen (en Hans wist het dus
ook) weten dat ik voor geen goud op een podium ga staan om iets te
vertellen. Zoals oud-collega Wouter Veltman van FZ dat ooit zo mooi
verwoordde…

… ‘het is gewoon zijn ding niet’. Die rol heb ik doorgespeeld naar de man die intussen zijn geld verdient met spreken over webloggen: Marco Derksen van Marketingfacts (zie foto hieronder). 

Marco Derksen was als volleerd congresbezoeker en spreker erg onder indruk van het niveau van dit congres en vertelde me en passant eindelijk Vincent Everts in levende lijve te hebben ontmoet, ‘heel veel contact mee gehad via allerlei middelen, maar nog nooit in al die jaren tegengekomen, vandaag voor het eerst, geweldig!’ Marco heeft er overigens ook nog een posting aan besteed op zijn (persoonlijke) weblog Upstream.nl.

Vincent Everts, die weer als een trein door de trends in het nieuwe medialandschap denderde (o.a. op zijn Segway, waar ook Charlotte Kamermans van Den Haag Marketing een performance van jewelste mee gaf) mailde me vanochtend nog (had zichzelf denk ik in de EventFlash zien staan) waar die filmpjes van ‘m bleven ‘normaal ben je zo snel’. Die filmpjes komen binnenkort online, benner nog niet aan toe gekomen, van familieweekend rolde ik in een algehele malaise, die overigens niets met elkaar van doen hebben (denk ik) en heb de eerste dagen van deze week nogal weinig kunnen doen. Maar ik beloof je dat de passie weer van het scherm zal afspatten.

Maar goed, even terug naar die brainstormsessies met Hans Poortvliet: een van de
vele gedachten die ter cafétafel kwam bij High Profile is inmiddels
uitgevoerd: een eigen HSMAI weblog. Nu heeft de club sinds kort een
jonge Hans Poortvliet als stagiair aangetrokken: Chris Schram. Vrijdag
heb ik ‘m (veel te kort) gesproken. En helemaal vergeten van ‘m een foto te maken. Maar goed, Chris is dé man die alles in gang heeft gezet met de weblog. Binnen no-time weet ie de URL van http://hsmai.typepad.com om te zetten in http://www.hsmai.nl/weblog, iets wat mij met mijn privéweblog nog niet is gelukt (die is nog steeds http://eventbranche.blogs.com, maar allang geen brancheblog en moet www.winkeldermaat.nl worden = al veilig gesteld).

Ik wil op dit platform HSMAI nog een keer het allerbeste toewensen met hun weblog. Ik weet dat binnenkort ook wordt gestart met het uitnodigen van de leden om te gastbloggen (doehoen, is gewoon té leuk), want ik kreeg net een mail van Chris over onduidelijkheden binnen TypePad waar ook ik tegen aanliep: dat de genodigden dachten na 30 dagen te moeten betalen, maar mensen: dat is niet zo. Dat is een onduidelijkheid in het systeem, ik snap ook niet waarom dat er nog niet uit is gehaald. Het zou toch wat wezen, dat je wordt uitgenodigd als gast(blogger) en dat je na verloop van tijd daarvoor zou moeten betalen. En al helemaal in de blogosfeer is betalen geen favoriet onderwerp. Ik kan iedereen die uitgenodigd wordt gerust stellen, je hoeft niet te betalen. Alleen als je zélf een eigen weblog wilt beginnen en beheren geldt deze actie. Logisch.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de andere verenigingen wakker worden en het voorbeeld van de voorloper doen volgen. De katten zullen wel eerst weer lang uit de boom worden gekeken. So be it. Hans, nogmaals hartelijk gefeliciteerd met je gave om boven het maaiveld uit te komen, iedere keer weer. Met de inhoud en de onderwerpen van je seminars, congressen en meetings, maar ook alles er om heen. Want met je site, je nieuwsbrief en je weblog nu maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden die anderen nog laten liggen.

En Hans, nog leuke reacties gehad op vrijdag? IK DACHT HET WEL! hoor ik je zeggen?

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!