Hans Klaver over EventStreet: 'De beste ideeën worden geboren in de kroeg'Hans Klaver over EventStreet: 'De beste ideeën worden geboren in de kroeg'
Back Back Nieuws

Hans Klaver over EventStreet: 'De beste ideeën worden geboren in de kroeg'

06 juni 2018

Op dinsdag 10 juli is de sfeervolle binnenstad van Haarlem het decor voor EventStreet. Een nieuw evenement, georganiseerd door IDEA en EventSummit. Hét meet & greet event voor opdrachtgevend Nederland - professionals uit het marketing-, communicatie- en merkenveld - en IDEA-bureaus. Tijdens dit inspiratiefestival worden de 15 leukste locaties op en om de Grote Markt overgenomen door 15 IDEA leden. Een daarvan is Hans Klaver van Obsession. Hij vertelt waarom EventStreet op 10 juli the place to be is. 

Wanneer hoorde je voor het eerst over de Nederlandse versie van EventStreet?

'Maarten Schram van IDEA, informeerde ons via een uitnodiging dat dit event eraan kwam. Gerben (directeur van Obsession) en ik waren meteen enthousiast over het concept. Op een ontspannen manier je verhaal doen en in gesprek gaan met andere professionals, dit moeten we doen!'

Waarom ligt het concept van EventStreet jullie zo goed?

'Het is een ongedwongen en persoonlijke manier van presenteren, niet zo statisch als bijvoorbeeld een beurs. In een eigen kroeg hebben we meer interactie met onze doelgroep. De relatie met onze opdrachtgevers is heel intensief. We appen, bellen, vergaderen en lunchen met ze. Het persoonlijke contact zorgt voor succesvolle samenwerkingen en de basis wordt gelegd in een ongedwongen werkomgeving. Het concept van EventStreet sluit hier helemaal op aan.'

Wat is de toegevoegde waarde van EventStreet?

'Ieder bureau presenteert zich op zijn eigen manier. Ik denk dat opdrachtgevers en professionals tijdens EventStreet het 'echte' gezicht van een bureau zien, veel persoonlijker en informeler dan bijvoorbeeld in een eerste kennismakingsgesprek of pitch. Het gaat per slot van rekening om de klik die je met elkaar hebt. Ook de kennismaking met nieuwe opdrachtgevers is interessant. Wat vinden ze belangrijk bij een eventuele samenwerking en wanneer is een evenement volgens hun succesvol?'

Wat zijn jullie plannen tijdens EventStreet?

'Ons plan wil ik eigenlijk nog geheimhouden. Wel kan ik je vast verklappen dat wij in Brasserie Van Beinum onze gasten zullen verrassen met een aantal gevatte details en dat daarnaast de fysieke ontmoeting in ons concept centraal staat. De pijlers zijn fun en gastvrij. Opdrachtgevers moeten aan het eind van de avond echt met een glimlach aan ons terugdenken en niet meer naar huis willen gaan. Ook gaan de bezoekers kennismaken met de mensen achter het bureau. Zij zorgen voor impactvolle projecten en zijn immers het kloppend hart van Obsession.'

Hoe verwacht je EventStreet zelf te gaan ervaren?

'Aan het eind van de avond verwacht ik dat we tevreden terug kunnen kijken op een impactvolle avond en dat we staan te popelen om volgend jaar weer mee te willen doen! We hebben op een ontspannen manier over ons vak en de persoon achter de opdrachtgever gesproken en de basis voor nieuwe contacten is gelegd. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar alle plannen en voornemens want de beste ideeën worden geboren in de kroeg.'

Door > Saskia Leeuwis

Fotocredits > Erwyn van der Meer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!