
Krachten bundelen
De coronacrisis treft ons allemaal, lokale ondernemers hebben het zwaar. Horecagelegenheden moesten de deuren sluiten en winkeliers zien hun inkomsten teruglopen. Maar Haarlemmers zitten niet stil. De initiatieven om Haarlemse producten en diensten bij hun afnemers te krijgen, schieten als paddenstoelen uit de grond. Met de campagne Haarlem ♥ Haarlem bundelt Haarlem Marketing de krachten van Haarlemse ondernemers en inwoners.
Curly & Straight
Het campagnebeeld is ontworpen door Curly & Straight en toont de Haarlemse ondernemer van het restaurant Fortuyn in een cirkel van anderhalve meter; de afstand die we van elkaar moeten houden om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te beperken. De cirkel bestaat uit letters die samen de tekst ‘In tijden van anderhalve meter afstand komen we samen op visithaarlem.com.’ Met deze campagne wil Haarlem Marketing de stad positioneren als een sociale maatschappelijk verantwoorde stad, waarin saamhorigheid in moeilijke tijden de boventoon voert.
Strategische samenwerking met HaarlemseWinkels.nl
Om Haarlem ♥ Haarlem te versterken is een samenwerking aangegaan met HaarlemseWinkels.nl. Dit nieuwe platform in de maak, is er ook voor lokale winkeliers én voor alle mensen die binnen moeten blijven, maar wel iets nodig hebben. Sommige winkels hebben door ziekte of de strenge maatregelen hun deuren al gesloten. Andere winkels zijn nog wel open, maar zien hun inkomsten flink dalen. Via dit platform doe je eenvoudig een online bestelling bij je favoriete Haarlemse winkeliers. De lokale bezorgservice Hurby en Hoodie bezorgt de bestelling bij je thuis. Zo helpen we elkaar deze moeilijke tijd door.
Ben je zelf Haarlemse ondernemer en/of inwoner en heb jij iets bedacht wat een ander kan helpen in deze moeilijke tijd? Stuur een e-mail naar website@haarlemmarketing.nl en leg je idee in maximaal 3 regels uit. Voeg eventueel een url toe naar jouw website of bericht, dan plaatsen wij jouw idee op onze website of social media.