Grootste carnavalsevenement van Limburg in duurzaam jasjeGrootste carnavalsevenement van Limburg in duurzaam jasje
Back Back Nieuws

Grootste carnavalsevenement van Limburg in duurzaam jasje

13 februari 2020

Stichting Sjtasiefestasie, de organisatie achter de twee grote pleinfeesten in Roermond, is een 3 jarige samenwerking aan gegaan voor de duurzame signing en aankleding van het evenement.

Duurzaam jasje

Stichting Sjtasiefestasie organiseert het carnavals evenement op zaterdag 22 februari voor de 23e keer. Het is met 24.000 bezoekers uitgegroeid tot het grootse pleinfeest van Limburg. Ook de Sjolefestasie, die op vrijdag speciaal voor jongeren wordt georganiseerd, is met 16.000 bezoekers jaarlijks een groot succes. De organisatie heeft het evenement in 2020 in een nieuw jasje gestoken en is daarvoor de samenwerking aan gegaan met Brandcare. Deze samenwerking heeft niet alleen geresulteerd in een nieuw, maar ook in een duurzaam jasje.

Traditie doorgeven

Penningmeerster van de stichting René Allers vertelt dat de twee evenenenten voor jong en oud worden georganiseerd. 'De jeugd, heeft de toekomst, daarom is de Sjolefestasie zo belangrijk. We willen de traditie van de Limburgse carnaval doorgeven. Juist daarom kunnen we onze ogen niet sluiten voor wat er om ons heen gebeurd in de wereld. We waren al een tijd op zoek naar manieren waarop we ons evenement duurzamer konden maken. We zijn heel blij met de samenwerking met Brandcare. Op het gebied van signing hebben we hierdoor een belangrijke stap kunnen maken.'

100% recyclebaar

De samenwerking tussen het 'vasteloaves' evenement en Brandcare heeft ertoe geleid dat de nieuwe huisstijl niet meer wordt geprint op PVC banners maar op 100% reclyclebaar materialen, waarop op waterbasis kan worden geprint. Volgens Joep van de Voort, eigenaar van Brandcare, kan ieder evenement de stap naar duurzamere oplossingen maken zonder dat het meer hoeft te kosten.

Goed doen

'We zijn een bureau voor on-site branding en live communicatie, maar daarnaast zijn wij ook vooral ouders van jonge kinderen. We fietsen en wandelen wekelijks in de prachtige bossen en natuurgebieden om ons heen. We moeten waken over de omgeving waarin onze kinderen opgroeien. Door het goede te doen leveren we niet alleen een bijdrage aan mooiere evenementen maar ook aan een mooiere wereld.'

Streven naar volledig circulair

Het duurzaamheidsprogramma van Brandcare is een belangrijke pijler onder de visie van het bedrijf. 'We streven ernaar om in 2023 alle evenementen volledig circulair te kunnen produceren.' René Allers vertelt dat er ongeveer 250 vierkante meter banners zal worden verwerkt als bewegwijzering en podium aankleding tijdens het carnavalsweekend. Maar bovenal moet het vooral een gezellig feest worden, waar een lekker biertje kan worden gedronken.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!