Back Back Achter de schermen

Groeien door overname

03 mei 2007

Dat uitgevers steeds meer ‘live’ gaan doen, is niet meer nieuw. Maar dat het als één van de belangrijke pijlers van het multimediale concept wordt gezien, volgens mij nog wel.

Sinds een paar weken zijn we bezig met een uitgever die eind van deze maand start met een multimediaal platform "dat vooral (potentiële) kopers van goede en betrouwbare informatie voorziet, ze ondersteunt en inspireert bij hun zoektocht naar een bedrijf, franchise of participatie".

Brookz wordt de naam.

Volgens mij is het een gat in de markt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het overnemen van een bestaand bedrijf veel kansrijker is dan het van de grond af opbouwen van een nieuwe onderneming. Ruim 90% van de overgenomen bedrijven bestaat na 5 jaar nog steeds en 80% van die overgenomen bedrijven presteert significant beter dan voor de overname.

Dat zijn nog eens cijfers om over na te denken. Helemaal in onze event branche die bestaat uit erg veel kleinere bedrijven. Ikzelf ben daar (nog) één van. Maar hier ga ik zeker mee aan de slag!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!