The Greanery neemt intrek in de De Grote Kerk The Greanery neemt intrek in de De Grote Kerk
Back Back Nieuws

The Greanery neemt intrek in de De Grote Kerk

05 November 2024

The Greanery is van dinsdag 3 tot en met vrijdag 20 december te vinden in De Grote Kerk Den Haag. De Hofstad wordt daarmee de tweede locatie waar het duurzame pop-up restaurant verrijst. Eerder vonden al vier edities plaats in Amsterdam, dat ook dit jaar gastheer is van The Greanery. Van 30 november tot en met 20 december wordt het Transformatorhuis op het terrein van de Westergas omgedoopt tot The Greanery.

The Greanery is een unieke ervaring, geschikt voor op maat gemaakte bedrijfsdiners, - lunches en -presentaties. Met innovatieve visuals door videoprojectie in de monumentale setting van de Grote Kerk Den Haag ervaar je een sfeer die precies past bij jouw bedrijf of instelling. The Food Line-up is de vaste food partner van The Greanery. Er wordt een beroep gedaan op drie chefs die speciale menu’s hebben ontwikkeld, gebaseerd op seizoensgebonden en lokale producten.

Innovatieve samenwerkingen

The Greanery wordt georganiseerd door Clayton Fredrik en Atakan Akardere en staat garant voor een totaalbeleving. De Grote Kerk Den Haag wordt voor de gelegenheid volledig omgetoverd in een groene omgeving met behulp van zogenaamde video-mapping. Die wordt zowel in Amsterdam als Den Haag verzorgd door Epson, waarmee voor de tweede keer de samenwerking wordt aangegaan. Met behulp van één druk op de knop kan elke ruimte visueel volledig worden ‘ingericht’. Bovendien is er een muzikale omlijsting met live achtergrondmuziek. De bezoeker waant zich bij elke gang in een totaal andere omgeving.

Clayton Fredrik: ‘We veranderen, samen met Epson, De Grote Kerk in een weelderig paradijs met videoprojecties op de binnenmuren. Het contrast is prachtig: een historisch gebouw voorzien van futuristische thema’s waarmee het gebouw klaar is voor de toekomst. Daarbij maakt het niet uit of we nu 150 of 1000 gasten bedienen voor een lopend of zittend diner, lunch of een andere setting op maat gemaakt.’

De toekomst zijn

Atakan Akardere: ‘We gebruiken onze ervaringen in Den Haag en Amsterdam in ons streven steeds beter te worden. We weten nu al dat voedsel niet altijd uit een grote voedselketen hoeft te komen. Lokaal geproduceerd is minstens even goed. We stoppen niet totdat we ‘de toekomst zijn’. Van de 1.0 versie die we nu zijn tot de 10.0 versie die die we in de komende jaren willen worden.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!