
Golden Tulip toont initiatieven in Den Bosch en wint Tripadvisors Travelers’ Choice
Historisch terrasdecor
‘Dit is een van de mooiste plekken van Den Bosch’, zegt Rademaker. Daar is weinig aan gelogen bij het Herman Moerkerkplein, maar dat is weleens anders geweest. De plek waar nu een terras is, was een tijd geleden nog een troosteloze lege vlakte. ‘Nadat we de vergunning kregen, hebben we het heel snel opgebouwd. We zijn nog niet helemaal klaar, maar dat komt snel voor elkaar’, aldus Rademaker. Het terras schuilt achter een oude stadsmuur uit 1635, kandelaars hangen in de bomen en ook elementen van Jeroen Bosch zijn toegevoegd aan het historisch terrasdecor.
Autodeelconcept
Maar om per auto naar Cé bij Dieske te gaan en dan torenhoge parkeerkosten te moeten betalen is niet ideaal. Daarom startten Golden Tulip Hotel Central en Autobedrijf Van den Udenhout vanaf 1 juni met het autodeelconcept U.mobility. Beide Brabantse bedrijven werken samen in dit ambitieuze duurzame project: tien elektrische Volkswagens/Audi’s en 10 Elektrische fietsen van het merk Kalkhoff worden geplaatst in de centraal gelegen parkeergarage van het hotel aan het Burgemeester Loeffplein. Met deze ontwikkeling gaan de beide bedrijven bijdragen aan een schonere binnenstad en kunnen bewoners, vrijetijds en zakelijke gasten kennis maken met elektrische rijden en het concept van een deelauto. Karin Rademaker: ‘Wij kunnen vanaf nu onze gasten de mogelijkheid bieden om met de trein naar ’s-Hertogenbosch te reizen en ze vervolgens de mogelijkheid te bieden om onze prachtige omgeving verder te verkennen met een deelauto. Ook bestaat de mogelijkheid dat iemand eens een elektrische auto uitprobeert tijdens een gezellig verblijf in ’s-Hertogenbosch.’
2021 Tripadvisors Travelers’ Choice
Initiatieven als deze en de fantastische ervaringen van gasten gedurende het jaar hebben ertoe geleid dat Golden Tulip Hotel Central is uitgeroepen tot 2021 Tripadvisor Travelers’ Choice Award for Hotel. Rademaker: ‘We hebben getracht een veilig en aangenaam thuis te zijn voor onze gasten en zijn daarom blij en trots om te zien dat onze inspanningen worden gewaardeerd en erkend.’