GG 2013 l Van Straaten: “We zijn in the mood de Giraffe binnen te slepen”
In de aanloop naar de uitreiking van de Gouden Giraffe Awards op 15 april a.s. in Taets Art & Event Park Amsterdam zullen alle 18 genomineerden van zich laten horen op Events.nl.
Categorie Deelname - Van Straaten
Van Straaten BV is genomineerd in de categorie Deelname van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2013. De case 'Let's Impress' tijdens de Exposhow 2012 is door de jury als één van de drie kanshebbers in deze categorie benoemd. Wie anders dan CFO Niels van Straaten kan uitleggen waarom Van Straaten grote kans maakt op de award?!
01. Waarom denkt u dat Van Straaten genomineerd is voor de Gouden Giraffe?
We denken dat dit aan een paar elementen te wijten kan zijn:
- doorgedreven rebranding die in alle facetten van onze communicatie terugkomt;
- de rebranding en de uitgewerkte tools zijn niet zomaar opgezet of gedesigned; er is heel wat onderzoek en reflectie aan vooraf gegaan waar we zowel met de positieve als de minder positieve punten uit de onderzoeksfase rekening hebben gehouden;
- erkenning van het feit dat Van Straaten nu al bijna 100 jaar aan de weg timmert om een professionele organisatie te zijn met gemotiveerde medewerkers, een duidelijke visie, en gepassioneerde klanten.
02. Hoe hebben jullie de nominatie ‘gevierd’ / Hoe zal het gevierd worden?
"We konden onze oren niet geloven toen de informatie van de nominatie binnenkwam. Onmiddellijk werd dit nieuws met iedereen in het bedrijf gevierd. Van een handshake, tot high five of een YES in de productiehal. ’s Middags is taart aangerukt en was het voor iedereen duidelijk: we hebben deze nominatie verdiend omdat we er uiteindelijk ALLEMAAL hard aan gewerkt hebben. Supergezellig, iedereen bij elkaar. Sommige waren al in de mood om de Gouden Giraffe ook echt in de wacht te slepen…"
03. Wat betekent de nominatie voor Van Straaten?
"De nominatie heeft intern en extern belangrijke waarde. Intern; Het management krijgt de bevestiging dat de juiste beslissingen zijn genomen en onze medewerkers voelen zich gewaardeerd. Extern; PR-matig kan de nominatie de website op en hebben we al ettelijke reacties gehad, het is een bevestiging voor onze klanten dat we goed bezig zijn en dat zij niet voor niets hun vertrouwen in ons mogen stellen. Naar potentiële klanten vestigt het de aandacht op het feit dat Van Straaten niet zomaar een partij, neen, het bevestigt dat we heel serieus met de business bezig zijn, het stimuleert iedereen die extern bij Van Straaten betrokken is om een tandje bij te zetten."
04. Wat vindt u van de andere genomineerden in deze categorie (Kubik BV en MOVE)?
"Wij vinden dat zowel Kubic als MOVE een heel professioneel project heeft gerealiseerd. Wij kijken uit om verdere projecten met ons klant Kubic te realiseren. Met MOVE moeten we samenzitten want die willen we graag als klant. Zo kunnen we in de toekomst gezamenlijk diverse Gouden Giraffe nominaties binnenhalen!"
05. Waarom denkt u dat Van Straaten met het felbegeerde beeld het podium zal verlaten?
"Onze case in de categorie Deelname was de klap op de vuurpijl: maanden van voorbereiding om de launchfase van de rebranding zo imposant mogelijk over te brengen. Het project is van A tot Z door ons opgezet én uitgevoerd, uitgevoerd in nauwe samenwerking met onze partners en opgezet door onze eigen services. Zo MOETEN we toch de Gouden Giraffe winnen, neen?"
06. Wat doet u op het moment dat Van Straaten als winnaar uit de bus komt?
"In volgorde: uit de bol gaan, het goede nieuws delen met klanten en andere stakeholders via website, twitter, facebook, vermelding in ons magazine IMPRESSIONS, op kantoor een feestje houden en daarna voeten op de grond en verder bouwen aan de toekomst."