27 maart 2013

GG 2013 l Mood Concepts: “We hopen dat de jury oog heeft voor nieuw talent”

Rubrieken

In de aanloop naar de uitreiking van de Gouden Giraffe Awards op 15 april a.s. in Taets Art & Event Park Amsterdam zullen alle 18 genomineerden van zich laten horen op Events.nl.

Categorie Effectief - Mood Concepts
Mood Concepts is genomineerd in de categorie Effectief van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2013. De case 'Campina Dichtbij' in opdracht van FrieslandCampina is door de jury als één van de drie kanshebbers in deze categorie benoemd. Directeur Corine Berkel vertelt wat de nominatie voor het bedrijf betekent en waarom Mood Concepts een mogelijke winnaar is. 

01. Waarom denkt u dat Mood Concepts genomineerd is voor de Gouden Giraffe?
"Campina Dichtbij is een voorbeeld van optimale synergie tussen ‘klant’ en ‘bureau’. Het organiseren van de meest grootschalige live consumentenactie ooit is een ‘uitdaging van topniveau’ geweest. Mood Concepts is erin geslaagd om samen met FrieslandCampina de beoogde doelstellingen te realiseren en ondanks (of dankzij?) de grootschaligheid van het event de authenticiteit van de boer (de hoofdrolspeler) te behouden."

02. Hoe hebben jullie de nominatie ‘gevierd’? 
"De nominatie is door ons intern gevierd met een goede fles ‘Champagne’, maar vooral met een scala aan felicitaties, cadeautjes, berichtjes van zowel klanten als leveranciers. Zelfs nu nog worden we dagelijks gefeliciteerd. Het voelt als een ‘enorme warme deken’ dat iedereen zo enthousiast reageert. Wij zullen 15 april afreizen met zo’n 50 man voor de grote finale, met ons projectteam, familie (waaronder mijn ‘jarige vader’) en een selectie van onze klanten die ‘trots op ons zijn’."

03. Wat betekent de nominatie voor Mood Concepts?
"De nominatie is voor ons primair een ‘ode aan alle melkveehouders & medewerkers van FrieslandCampina’, die door hun enthousiaste inzet deze dag tot een ongekend succes hebben gemaakt. Voor ons, maar ook voor de hele branche, kunnen we met deze case aantonen dat ‘Live Communicatie anno 2012/2013’ daadwerkelijk het verschil kan maken binnen de communicatie-strategie van een bedrijf. Wij zijn er trots op dat wij hier staan met zo’n prachtige klant en case. Het is de kroon op ons werk, een erkenning voor het vak en voor ons het ultieme visitekaartje."

04. Wat vindt u van de andere genomineerden in deze categorie (Nachtwerk en Havenbedrijf Rotterdam)?
"Daar ‘vinden’ wij niets van. De Gouden Giraffe is een wedstrijd en ik denk dat de andere geduchte kanshebbers ook mee doen om te winnen en niet de wedstrijd gaan spelen om met een ‘gelijkspel’ thuis te komen. Uiteraard hopen wij voor hen dat zij net zo veel genieten van de nominatie als wij dat doen en het ook ervaren als een ‘kroon op hun werk’. De jury vond ons alle 3 goed genoeg om deel te nemen aan de grote finale en wij hopen dat het een waardige finale zal worden. Uiteindelijk gaan we op 15 april 2013 allemaal voor de winst. Wat betreft onze positie in de wedstrijd: “2x Rotterdam uit (altijd lastig!) …….. maar ach, Vitesse is ook een verrassende kandidaat voor het landskampioenschap. Mochten wij uiteindelijk niet met goud naar huis gaan dan gunnen wij, sportief als wij zijn, het Ronald Koeman ook!”

05. Waarom denkt u dat Mood Concepts met het felbegeerde beeld het podium zal verlaten?
"Wij hopen dat de jury oog heeft voor ‘nieuw talent’; nieuwe opkomende bureaus (ook uit de provincie), die in staat zijn om topprestaties te leveren en doelstellingen te realiseren voor hun klant. Die lef tonen, hun nek uitsteken, in staat zijn om grenzen te overschrijden en bovenal te verrassen. Als de jury besluit de Gouden Giraffe aan ons toe te kennen zou dat een grote stimulans moeten zijn voor heel veel kleine(re) bureaus in Nederland! Daarnaast toont onze case aantoonbaar aan dat de live communicatie effectief is geweest en dat je daarmee het verschil kunt maken."

06. Wat doet u op het moment dat Mood Concepts tot winnend bureau wordt uitgeroepen?
"Zodra onze naam valt………dan breekt ONZE dag ECHT aan…..Surprise!"