12 april 2013

GG 2013: Amsterdam RAI: ‘BedrijfsautoRAI is meest innovatieve case in deze categorie’

Rubrieken

In de aanloop naar de uitreiking van de Gouden Giraffe Awards op 15 april a.s. in Taets Art & Event Park Amsterdam zullen alle 18 genomineerden van zich laten horen op Events.nl.

Categorie Beurs - Amsterdam RAI
Amsterdam RAI is genomineerd in de categorie Beurs van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2013. De case 'BedrijfsautoRAI 2012 – vakbeurs wegtransport' is door de jury als één van de drie kanshebbers in deze categorie benoemd. Joost 't Hooft, beursmanager AutoRAI legt uit waarom deze case terecht genomineerd is.

01. Waarom denkt u dat Amsterdam RAI genomineerd is voor de Gouden Giraffe?
"De BedrijfsautoRAI 2012 laat zien dat door een goede dialoog met de markt, creatieve input en toevoeging van beleveniselementen een beurs succesvol ‘gereanimeerd’ kan worden."

02. Hoe hebben jullie de nominatie gevierd?
"Uiteraard hebben we de foto, die gemaakt is toen we verrast werden met de nominatie, doorgestuurd naar alle collega’s. En is het bericht op het intranet geplaatst, op bedrijfsautorai.nl en in de nieuwsbrief meegenomen.
Als we winnen zullen we dat minimaal op dezelfde wijze vieren, met een grote kans op meer drank…"

03. Wat betekent de nominatie voor het bedrijf?
"Op zich is het feit dat de beurs weer georganiseerd is en door exposanten en bezoekers goed gewaardeerd is al een enorme opsteker. De nominatie is een mooie erkenning binnen de sector, de RAI en voor het harde werk dat door het team verricht is."

04. Wat vindt u van de andere genomineerden in deze categorie (easyfairs Netherlands en AgroTechniek Holland)?
"Interessant en afwisselend, echter niet zo innovatief als BedrijfsautoRAI."

05. Waarom denkt u dat Amstrerdam RAI met het felbegeerde beeld het podium zal verlaten?
"In een zeer moeilijke markt weer een nationaal podium weten te creëren, waarbij de deelnemers (truck en bestelwagenmerken) tegen zichzelf in bescherming werden genomen om niet met de ‘paleizen’ (grote, dure stands) van vroeger zich te presenteren, is een prestatie op zich. Ook het toevoegen van een grote funfactor op een zakelijk evenement heeft geleid tot een beurs waarbij een hoge ROI gekoppeld werd aan een grote merkbeleving van de aanwezige merken."

06. Wat doet u op het moment dat Amsterdam RAI als winnaar uit de bus komt? 
"Goed opletten!"