
Duidelijke guideline
De Pitchcode voorziet onder meer in een duidelijke guideline voor het opstellen van de briefing, het aantal deelnemers aan de pitch, de pitchvergoeding en het intellectueel eigendom. Daarnaast zijn er duidelijke regels met betrekking tot het nemen van verantwoordelijkheid door de betrokken partijen, het bieden van transparantie en het toezicht op een eerlijk pitchproces.
Out of Home campagne
De Pitchcode wordt onder meer gelanceerd via een Out of Home Campagne die op 28 september live is gegaan rond de grote steden en die ondersteund wordt door JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom en Bauer Media. Dentsu Creative heeft belangeloos concept en creatie voor haar rekening genomen.
Kopstukken lenen hun gezicht
Negen kopstukken uit de creatieve industrie hebben hun gezicht geleend voor de realisatie van de campagne, die naast Out of Home ook uitgerold zal worden via diverse social kanalen en in print. Veel dank gaat uit naar Sven Vening (Dentsu Creative), Antoine Houtsma (Joe Public), Erik van Engelen (DDB en bvA), Joeri Jansen (Roorda), Liam Tjao (GoSpooky), Linda de Graaff (The Family), Marwan Guedamsi (aidem agency), Max Gramser (THNDR Ansterdam) en Paul Kroef (ARA).
QR-code dowmloaden
Vanaf 30 september is de Pitchcode 2025 te downloaden via de QR-code die breed verspreid wordt onder alle leden van de brancheorganisaties. De Pitchcode zal vanaf 30 september onder meer ook permanent op de homepage van FONK magazine te vinden zijn. Ook de andere (vak) media worden uitgenodigd hetzelfde te doen.
Een initiatief van FONK magazine
De Pitchcode 2025 is tot stand gekomen op initiatief van FONK magazine en wordt namens de pitchbegeleiders onderschreven door 3MO.
Partners en sponsors
Bauer Media, JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom, Dentsu Creative, DEPT, The Family, iO, Total Design, NATWERK, Fabrique, Eastside, Wirelab en Traffic Today.