Back Back Nieuws

Get On Board met Team Brunel in the Volvo Ocean Race

02 juli 2014
Brunel International N.V. heeft deze week de activatiecampagne ‘Get On Board’ en het vernieuwde online platform rondom het sponsorship van de Volvo Ocean Race 2014 – 2015 gelanceerd. Na een intensieve bureau-oriëntatie koos de van oorsprong Nederlandse arbeidsbemiddelaar en detacheerder voor het creatief samenwerkingsverband van CONSPIRACYSINC en Pippi voor de ontwikkeling en uitvoering van de internationale campagne.

Doorslaggevend in de keuze was het gepresenteerde concept en de achtergrond van de samenwerkende Amsterdamse bureaus op het gebied van design, (digitale) strategie, activatie en sponsoring. De samenwerking zal zich vertalen naar een langlopende campagne, die de deelname van Team Brunel aan de Volvo Ocean Race zowel online als offline zal activeren.

Uitdaging
Charly Heusschen van Pippi is verheugd en trots dat hij samen met CONSPIRACYSINC deze enorme uitdaging kan aangaan voor Brunel: ‘Door de achtergrond en ervaring van ons team en de professionele mentaliteit van Brunel is een geïntegreerde campagne ontstaan die klanten, personeel en kandidaten bindt aan de unieke waarden van het merk Brunel.’

‘Ambitie, gedrevenheid en een sterke focus op mensen vormen de basis van deze wereldwijde activatie.’, vult Olivier Lisman van CONSPIRACYSINC aan. ‘Met ‘Get On Board’ betrekken we alle doelgroepen van Brunel actief bij het sponsorship, intern en extern. Individuele kwaliteiten en het vermogen van mensen om optimaal als team te kunnen samenwerken, maken het verschil. Dat geldt voor de race, maar vooral ook voor Brunel’s dienstverlening.’

Kwaliteiten van het team
Het startschot van de campagne viel samen met de doop van de boot door Humberto Tan bij het Muziekgebouw aan het IJ. Jan Arie van Barneveld, CEO van Brunel International N.V., noemt de komende editie van de Volvo Ocean Race anders dan alle voorgaande: ‘Voor het eerst in de geschiedenis wordt de race door alle teams gezeild met identieke boten, de Volvo Ocean 65. Dat heft eventuele technische voordelen op en het verschil wordt gemaakt door de kwaliteiten van het team. De ambitie van Brunel is helder. Wij doen mee om de sport, de overwinning, maar vooral om te laten zien dat mensen het verschil maken. Dat is Brunel!’. 
Centraal in de campagne staat het online platform brunelsailing.net vanwaar men Team Brunel kan volgen, delen en steunen. Later dit jaar volgt een digitale activatiecampagne.

De Volvo Ocean Race start op 4 oktober a.s. in het Spaanse Alicante met de eerste in-port race en een week later, op 11 oktober, begint Team Brunel officieel aan de eerste etappe in een negen maanden durende race rond de wereld.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!