Back Back Nieuws

Geen witte dresscode op komende editie Sensation

04 maart 2016
Sensation keert op zaterdag 2 juli terug naar de Amsterdam ArenA. Met de splinternieuwe show, 'Angels and Demons', worden bezoekers dit jaar uitgedaagd om geheel in het zwart of wit te komen. Hiermee breekt de organisatie met de traditie van de strikt witte dresscode en worden bezoekers meer dan ooit betrokken bij het thema.

Sander Vermeulen, creatief directeur van Sensation: 'De jaarlijkse première in de Amsterdam ArenA blijft voor mij de meest bijzondere Sensation van het jaar. Ik kijk er enorm naar uit om de editie van vorig jaar te overtreffen en ik weet zeker dat dit gaat lukken. Het showthema in combinatie met de zwarte en de witte dresscode geeft de show een nieuwe dimensie. We passen de meest vooruitstrevende technieken toe, bezoekers vormen een belangrijker onderdeel van de show dan ooit tevoren en we gaan los met nooit eerder vertoonde showeffecten'.  

Angels and Demons
Vorig jaar kwamen 40.000 in het wit geklede danceliefhebbers samen om 'The Legacy' te eren en schreef het jaarlijks terugkerende dance evenement geschiedenis met haar 15 jarige jubileum. Dit jaar vraagt Sensation haar bezoekers middels een aanduiding op het ticket geheel in het zwart of wit te komen. De nieuwe show 'Angels and Demons' is een paradoxale reis waarbij tegenstellingen worden uitgedaagd een eenheid te vormen.

Sensation en 10,000 HOURS
In samenwerking met Stichting 10,000 HOURS, inspireert Sensation danceliefhebbers om iets terug te doen voor de samenleving. Iedereen die een ticket koopt, doneert daarom automatisch € 0,25 aan 10,000 HOURS. Sensation verdubbelt dit bedrag. Met deze gift en de onmisbare inzet van een grote groep enthousiaste vrijwilligers, organiseren 10,000 HOURS en Sensation ook dit jaar weer een vrijwilligersdag voor 75 kinderen. Tijdens deze bijzondere dag worden zij in het zonnetje gezet op een op maat gemaakte Sensation.

Over Sensation
Wat in 2000 begon als een eenmalig evenement in de Amsterdam ArenA, groeide uit tot een internationaal fenomeen. Vandaag de dag heten 35 landen Sensation welkom en bereikt het spektakel wereldwijd meer dan 2 miljoen mensen. Met de iconische witte dresscode en een thema dat jaarlijks verandert, verkoopt het evenement elk jaar steevast uit. Sensation won eerder prijzen voor 'Best Event of the Year' in landen als Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Met de positieve kracht van dancemuziek als universele taal, weet Sensation wereldwijd miljoenen mensen te verbinden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!