Frankwatching SocialToday Event 2024
27 maart 2024Organiseren doen we samen. Laila van der Linden, eventmanager bij Frankwatching, vertelt hoe zij in ons Beatrix Theater en vergadercentrum Jaarbeurs MeetUp het Frankwatching SocialToday Event 2024 heeft georganiseerd. 'De samenwerking met Jaarbeurs heb ik als heel fijn ervaren!’
Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing, communicatie en AI, is er één platform waar je niet omheen kunt: Frankwatching. Een platform met meer dan 600 experts die hun kennis delen. Met als klap op de vuurpijl het jaarlijkse SocialToday Event. Tijdens deze editie van het evenement stonden ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie en het gebruik daarvan binnen contentmarketing centraal. Het thema van de dag was: Shaping the future of social media.
Ervaringen delen en inspireren
Terwijl de professionaliteit duidelijk merkbaar was, was er ruimte voor een gezellige sfeer dankzij de aanpak van het programma: koffie- en lunchpauzes werden ingezet als netwerkmoment. De setting van het evenement nodigde uit om ervaringen te delen. Op het podium werd deze lijn doorgetrokken. Zo spraken Rochelle Wielinga en Kasper Figee over de kracht van communities, de uitdaging van het ondersteunen van 1.300 winkels op social media en de keuzes die daarbij komen kijken. Steffie Jansen, Manager Marketing bij KiKa, volgde hen op met een inspirerend verhaal over fondsenwerving via TikTok. Politieagente Kim van der Weij was er met een inspirerende live podcast en Susan van Haren, RTL/Videoland, hield een keynote over de realiteit van social media.
Vertrouwd partnerschap
Het was geen verrassing dat Frankwatching Jaarbeurs als evenementenlocatie koos, gezien hun eerdere positieve ervaringen bij de congreslocatie. Het was de eerste keer dat het evenement in het Beatrix Theater gehouden werd. De organisatie koos vorige jaren voor congreslocatie Media Plaza maar door het groeiende aantal deelnemers werd deze locatie te klein. Van der Linden: 'Gelukkig heeft Jaarbeurs veel opties. Ze stelden voor naar het Beatrix Theater te verhuizen. En het was weer een succes! Heel fijn dat het team weer zo goed met mij meedacht. Het Jaarbeursteam wachtte mij op en waren de hele dag beschikbaar mij te helpen met alle vragen.’
Over de samenwerking in aanloop tijdens de dag zelf is Laila positief. ‘De samenwerking met het team was heel fijn. Het voelt als een partnerschap waarbij we naar het beste resultaat werken. Op de dag van het event heb ik helemaal geen stress ervaren, het Jaarbeursteam wachtte mij ’s ochtends op met een kop koffie en ze waren de hele dag beschikbaar om mij te helpen. Van meubilair klaarzetten tot het schoonmaken van de stoelen en last minute aanvragen van iets wat ik bijvoorbeeld zelf vergeten was. Dat was ontzettend fijn.’
Breed scala aan mogelijkheden
Van der Linden kijkt voldaan terug op het SocialToday Event: 'Wat ik fijn vind, is als een event er als een succes uitziet. Dat is zowel voor ons, als voor de partners en bezoekers belangrijk. Omdat de mogelijkheden van het Beatrix Theater in combinatie met de vergaderzalen zo divers zijn konden we ze inzetten op elke manier. De combinatie én het meedenkend vermogen van het Jaarbeursteam hebben bijgedragen aan het succes. Ze gaven goed advies over de opstelling waardoor het er goed uitzag en de deelnemers de juiste sfeer meekregen. De locaties en het meedenkend vermogen van het team hebben echt bijgedragen aan het succes.’
Op naar het volgende event
Met zo’n succesvolle achtste editie focust Frankwatching zich op de volgende editie. Van der Linden: 'Social Today is een jaarlijks evenement. Onze andere evenementen organiseren we ook bij Jaarbeurs. Ik zie ernaar uit de komende jaren nog vele succesvolle evenementen met elkaar neer te zetten!'
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!