Back Back Nieuws

Floris Vervat nieuwe held

18 oktober 2012
Floris Vervat, eigenaar van het Rotterdamse dienstverlenende bedrijf Jeeves, is uitgeroepen tot Nieuwe Held 2012 tijdens het congres van VNO-NCW West in het Feyenoord-stadion De Kuip. Jeeves maakt ondanks de recessie een stevige groei door.

Bron van inspiratie
Mensen met lef, die durven en het gewoon doen. Mensen die in een tijd van economische neergang optimistisch blijven, moed en doorzettingsvermogen tonen en op een creatieve manier toch groei realiseren. Die mensen kregen het podium op het congres van VNO-NCW West op 11 oktober in De Kuip in Rotterdam. Zij zijn helden, een bron van inspiratie voor ondernemend Nederland.

Genomineerden
Onderdeel van het congresprogramma was de verkiezing van de Nieuwe Held 2012. Drie jonge ondernemers waren genomineerd: Janneke Niessen, directeur-eigenaar van Improve Digital, een online marketingbureau in Amsterdam; Floris Vervat, directeur-eigenaar van Jeeves, een servicebedrijf in Rotterdam en Steve Zhou, directeur-eigenaar van de Stevenson Groep, een Haagse bedrijvengroep in mobiele telefonie en ict. Met behulp van korte beeldpresentaties van enkele minuten moesten zij hun heldendom toelichten.

Publieksprijs
Niet alleen een deskundige jury onder leiding van Diederik van Dommelen, voorzitter van VNO-NCW Rotterdam, wees Floris Vervat als winnaar aan, ook de publieksprijs kwam hem toe. Van Dommelen: 'Jeeves is constant bezig met productontwikkeling en op zoek naar nieuwe markten. Daarbij pakt Floris Vervat zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid door de zorg voor ouderen en ziekenhuispatiënten te verbeteren en betaalbaar te houden. Die combinatie maakt hem tot Nieuwe Held 2012'

Butler
Jeeves is het Engelse woord voor butler. Vervat begon zijn bedrijf op negentienjarige leeftijd, in 1998, en leverde studentenchauffeurs aan zakenmensen. Hij wilde echter op een gastvrije manier, zoals Engelse butlers dat doen, meer diensten aanbieden. Het bedrijf breidde uit met onder meer stomerijservice en valet parking. 'Toen mijn opa en oma problemen kregen, omdat de dagelijkse, niet medische ondersteuning tekortschoot, ontdekte ik de zorgmarkt', aldus Vervat. Jeeves ging tegen lage kosten professionele mantelzorgers aanbieden die de boodschappen konden doen, gingen koken of meegingen op doktersbezoek.'

Niet stil zitten
Toch zag ook Jeeves vier jaar geleden de omzet teruglopen door de recessie. Vervat: 'Op hetzelfde moment benaderde het Oogziekenhuis Rotterdam ons met de vraag of we  konden meedenken over hun parkeerprobleem. Jeeves bood valet parking aan en dat werd binnen twee weken een doorslaand succes. De patiënten kwamen voortaan op tijd op hun afspraak.' Bijkomend voordeel was dat zij meer ontspannen het ziekenhuis binnentraden, waardoor eventuele behandelingen soepeler verliepen. 'Door ons in te zetten voor onder meer parkeerservice, pendeldiensten, gastheerschap, thuisbrengservice en ontslagbegeleiding in de mantelzorg, kan het ziekenhuis gastvrij en zorgvuldig opereren en zich toch concentreren op de core business.' Inmiddels mag Jeeves 19 ziekenhuizen van dienst zijn. En Vervat zit niet stil. 'Sinds kort hebben we ook een landelijk platform in de vorm van een app, waarin alle diensten van de ziekenhuizen worden samengebracht voor de patiënten.'

Foto: michelporro.com

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!