Flint doet mee aan landelijke campagne ‘Mooier dan ooit!’Flint doet mee aan landelijke campagne ‘Mooier dan ooit!’
Back Back Nieuws

Flint doet mee aan landelijke campagne ‘Mooier dan ooit!’

22 april 2021

Gisteravond heeft Albert Verlinde het startsein gegeven voor de grootste concert- en theatercampagne die Nederland ooit heeft gekend. Met het ongekende unieke project ‘Mooier dan ooit’ wil men met (theater)makers, de mensen voor en achter de schermen en het publiek op een bijzondere manier aftellen naar het moment dat alle theaters, poppodia, festivals, opleidingen, etc weer open mogen. Ook Flint doet mee aan deze grootse campagne.

Samenwerking brancheverenigingen

Albert Verlinde, voorzitter van het campagneteam, is blij dat hij eindelijk de figuurlijke rode loper kan uitleggen voor dit unieke project. Onder zijn voorzitterschap is er de afgelopen maanden samengewerkt met de brancheverenigingen in de sector. In samenwerking met diverse fondsen waaronder het Prins Bernhard Cultuurfonds en heel veel theaters en makers is deze campagne tot stand gekomen. De campagne, gefinancierd door de overheid, Nationaal Theaterfonds en de BankGiroLoterij, is breed gedragen.

'We zijn terug'

‘De Covid-19 pandemie heeft niet alleen een spoor achtergelaten in onze mooie sector, maar in heel Nederland,’ laat Albert Verlinde weten. ‘Fysiek, mentaal, financieel, we zijn allemaal op verschillende gebieden geraakt. Als theater, als producent, als gezelschap, acteur, crew- of kassamedewerker. Maar ook de bezoeker. Na maanden binnen zitten, beperking van sociale contacten, heeft heel Nederland behoefte aan ademruimte, genieten, geluk beproeven, kortom leven. Op dit specifieke gevoel, deze wens en behoefte, willen wij inspelen. Met deze brede campagne, die gezamenlijk door iedereen in onze industrie met tomeloze positieve energie wordt gedragen, willen we heel Nederland laten weten dat we terug zijn.’

Eerste fase

De eerste fase, die vandaag van start gaat, staat in het teken van vooruitkijken en aftellen. Daarnaast komen er unieke winacties. Men wint dan niet alleen kaartjes voor de voorstelling, maar alles wat er te winnen is om die avond in de stemming te komen voor een eerste avond theater: vervoer, diner, voorstelling, een meet & greet. De bedoeling van deze campagne is dat Nederland aftelt tot het moment waarop de locaties echt hun deuren mogen openen. Ook de makers zullen in de komende periode in het zonnetje worden gezet. Na ruim een jaar niets kunnen doen, krijgen genres en makers in een speciaal voor hen bedoelde week alle aandacht op zich. Alles om ook de makers te laten weten dat men hen heeft gemist en dat het publiek niet kan wachten om hen te zien optreden. ‘Iedereen staat te trappelen om weer te beginnen,’ zegt Verlinde. ‘Die vreugde willen we met het publiek delen. Samen tellen we af naar dat ene moment, waarop we zullen zeggen: Theater, concerten, festivals, muziek… Mooier dan ooit!'

Aangesloten partijen

  • Creatieve Coalitie
  • Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK)
  • Vlakke Vloer Platform (VVP)
  • Vereniging van Buitentheater Festivals Nederland (VBFN)
  • Vereniging van Nederlands Orkesten (VvNO)
  • Vereniging Nederlands Openluchttheaters (VNO)
  • Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD)
  • Vereniging van Vrije Theaterproducenten (VVTP

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!