Flexibiliteit als speerpunt in Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel Flexibiliteit als speerpunt in Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel
Back Back Locaties

Flexibiliteit als speerpunt in Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel

24 mei 2024

Een hotel met een heuse Boeing 747 in de achtertuin. Markanter en inspirerender wordt het niet. De ontvangst in de Skybar, hoog boven de hectiek van de nabijgelegen snelwegen A4 en A9 en met uitzicht op Schiphol. Vervolgens de keynotes in de te schakelen vergaderzalen op de eerste verdieping. En tenslotte na borrelen inclusief barbecue in de tuin onder de vleugels van de Queen of the Skies. ‘Het ideale scenario voor een bedrijfsevenement’, schetst Lotte Berk, marketeer van Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel. ‘Onze accommodatie biedt eventorganisatoren optimale flexibiliteit voor hun programmering. Een kwestie van creativiteit en zien hoe talrijk de mogelijkheden er zijn.’

Onderdeel van Tribute Portfolio

Tot november vorig jaar droeg het hotel in Badhoevedorp onder de rook van de internationale luchthaven de naam Corendon Village Hotel. Die veranderde in Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel bij de toetreding tot het Tribute Portfolio, een samenwerkingsverband met Marriott International. ‘Dat viel samen met de ingrijpende restyling van de lobby en alle hotelkamers’, vertelt Berk. ‘Onze 11 vergaderzalen en boardrooms waren al eerder onder handen genomen.’ Die beschikken over state of the art audiovisuele voorzieningen. Afhankelijk van de indeling varieert de functionele capaciteit tussen 100 gasten in twee geschakelde zalen in theateropstelling tot 600 bezoekers als de 7 grote zalen worden gekoppeld.

Nieuwe dimensie van groei en succes

Flexibiliteit, ook in de cateringconcepten, geldt als een van de sterke punten in de propositie van Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel als vergader- en eventlocatie. ‘De rebranding naar Marriott brands zoals Tribute Portfolio, opent de deuren naar een wereld van zakelijke mogelijkheden, vooral in de Amerikaanse markt’, stelt Sales Director Niels Brugman. ‘Door ons te verbinden met een gerenommeerde internationale merknaam, versterken we ons profiel en vergroten we onze aantrekkingskracht op zakelijke reizigers, waarmee we een nieuwe dimensie van groei en succes nastreven.’

Gasten voelen zich meteen thuis

De ervaring leert, dat de zakelijke markt graag kiest voor de combinatie van heel verschillende ruimten voor uiteenlopende programmaonderdelen met de eigen hoogwaardige cateringvoorzieningen en de aanwezige hotelcapaciteit. ‘In ons unieke hotel met uitgebreide banqueting faciliteiten en moderne kamers, richten wij ons volledig op de zakelijke markt. Met drie verschillende restaurants, inclusief een Skybar op de 9e verdieping, bieden wij een professionele omgeving voor zakelijke bijeenkomsten. Onze persoonlijke service zorgt ervoor, dat gasten zich meteen thuis voelen, waardoor hun verblijf een onvergetelijke ervaring wordt’, aldus Atacan Uslu, Managing Director Corendon Hotels & Resorts. En dan vergeet hij nog te wijzen op de riante bioscoopzaal die onder de lobby in het souterrain is ingericht. Ook een prachtige locatie voor bijvoorbeeld presentaties die een beetje extra cachet verdienen.

Ideale bereikbaarheid uit alle windstreken

Bereikbaarheid en parkeerruimte zijn natuurlijk cruciale USP’s voor eventlocaties. Op dat vlak blinkt Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel uit. Vanuit alle vier windstreken is de locatie probleemloos aan te rijden. Rondom het hotel zijn maar liefst 480 parkeerplaatsen beschikbaar. Direct naast het hotel is het grootste Super Charge Station van Tesla in de Benelux ingericht, waar tientallen elektrische auto’s tegelijk aan de laadpalen kunnen aansluiten. Een eigen shuttle service is desgevraagd beschikbaar voor vervoer van Amsterdam Schiphol Airport naar het hotel en terug. Daarnaast zijn er in de directe omgeving bushaltes, waarvandaan het volledige regionale busnetwerk binnen bereik komt.

Variëteit aan evenementen

Eigenlijk kan elke eventorganisator – zakelijk, maar ook particulier – met de beschikbare capaciteit en faciliteiten zijn fantasie de vrije loop laten; van babyshower en huwelijksfeest, tot aandeelhoudersvergadering, congres of bedrijfsfeest, alles kan en is ook al vaker gedaan. MeerBusiness, een groot zakennetwerk in Haarlemmermeer, koos juist met die argumentatie voor Corendon Amsterdam Schiphol Hotel voor haar jaarlijkse traditionele Haringparty. Die staat deze editie voor 5 juni op het programma. ‘Zij hebben eerst een VIP-ontvangst voor een klein gezelschap partners in de Skybar’, vertelt Niels Brugman. ‘Het inhoudelijke programmadeel vindt plaats in het vergadercentrum. Bij goed weer is de nazit in de tuin bij de Boeing.’ MeerBusiness verwacht zo’n 600 gasten.

Tekst: Henny Beijer  

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!