De finalisten voor de Cultuurmarketing Awards, de prijzen voor de beste culturele marketingcases, zijn bekend. De vakjury selecteerde uit 57 inzendingen 11 cases voor de finale, afkomstig van 10 culturele instellingen. Op 15 juni 2017 vindt de uitreiking van de Awards plaats en worden de winnaars gekozen.
11 Nominaties
De Awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. Deze editie kon er ingediend worden in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en de Centercom Campagne Award. Er werd een recordaantal van 57 cases ingestuurd, bijna een verdubbeling ten opzichte van de vorige editie.
De jury was onder de indruk van de hoge kwaliteit. Overkoepelend juryvoorzitter Stephan Fellinger: 'Juist in deze veranderende tijden waarin je jezelf als culturele organisatie opnieuw moet uitvinden, liggen er enorme kansen op het gebied van marketing. Prachtig om te zien dat veel culturele organisaties de creativiteit die zit in hun DNA, ook gebruiken bij hun marketingactiviteiten.'
Genomineerden Branddoctors Merk & Experience Award
De vakjury van de Branddoctors Merk & Experience Award onder leiding van juryvoorzitter Stephan Fellinger (SpinAwards) selecteerde uit 26 inzendingen de volgende 6 genomineerden:
- Luxor Theater
- Museum Boijmans Van Beuningen
- Rotterdams Philharmonisch Orkest
- St. ARTmatch
- TivoliVredenburg
- Van Gogh Museum
Genomineerden Centercom Campagne Award
De vakjury van de Centercom Campagne Award onder leiding van juryvoorzitter Anita Mooiweer (Sanoma/SBS) selecteerde uit 31 inzendingen de volgende 5 genomineerden:
- Fries Museum - campagne tentoonstelling Alma-Tadema
- Luxor Theater | Senf Theaterpartners | Kemna Theater - campagne theatervoorstelling 'de Marathon'
- Naturalis Biodiversity Center - campagne tentoonstelling T. rex
- PS|theater - campagne theatervoorstelling 'Wij van de fabriek'
- TAQA Theater de Vest - campagne 'Vers van de Vest'
15 Juni finale
Tijdens de Cultuurmarketing Awards op 15 juni presenteren de 11 finalisten hun case en kiezen de vakjury's van beide categorieën een winnaar. Ook wordt een publieksprijs voor de beste marketingcase uitgereikt.
De Cultuurmarketing Awards worden mede mogelijk gemaakt door Branddoctors, Centercom en Smart Connections.