Factor K koos voor een geheel nieuwe opzet. Via diverse voorrondes werd per sector (sport, welzijn, cultuur, zorg, natuur & milieu) één vrijwilliger(s)project genomineerd. Deze genomineerden deden mee in de eindstrijd voor de Louise de Brauwprijs. De winnaar werd gekozen door een jury van bekende Apeldoorners. Maar ook de inwoners van de gemeente Apeldoorn konden stemmen. Via een bon in de plaatselijke krant en via de website konden zij hun voorkeur voor de publieksprijs aangeven.
In samenwerking met Gorkink Communicatie heeft Factor K ook de uitstraling van de Louise de Brauwprijs aangepakt. Een fris en vrolijk logo, affiches, folders, digitale nieuwsbrieven, een website en een dvd zijn daarvan het resultaat. Ook heeft de uitreiking veel aandacht gehad van de schrijvende pers, radio en TV. Alja van Dijk, opdrachtgever Gemeente Apeldoorn: "Wij zijn heel tevreden over het resultaat, het aantal inzendingen is enorm gestegen. De aanpak van Factor K heeft goed gewerkt."
De prijsuitreiking heeft inmiddels plaats gevonden op woensdag 14 juni 2006. De winnaar heeft 2.500,- ontvangen en de publiekswinnaar 500,-. De genomineerden kregen in een eerder stadium al 250,- uitgereikt. Alle bedragen zijn weer te besteden aan vrijwilligerswerk.