Back Back Achter de schermen

Experience Expo wordt Eaglemen en opent nieuw kantoor

30 november 2007

Experience Expo, het expo-, design- en eventbureau van Jeroen de Jong, is gisteren na precies 15 jaar (oké 15 jaar en 29 dagen) officieel omgedoopt tot Eaglemen. Experience Expo, die in haar bestaan een groot aantal expoprijzen heeft gewonnen en als bureau bekend staat als een van de voorlopers in het beurzencircuit bestaat niet meer als (sterk) merknaam. In feestelijke aanwezigheid van naar schatting honderd relaties, leveranciers en vrienden werd de nieuwe koers door Jeroen uitgelegd, overigens in een nieuw, prachtig ingerichte kantoor aan de Dorpsstraat 43 in Amstelveen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Jeroen de Jong (links) met Hans Poortvliet (die twee uur later geëmotioneerd een Eaglemen in ontvangst neemt).

Na vijftien jaar is Experience Expo er niet meer, hoe voelt dat?
"We hebben een nieuwe naam en een nieuwe visie. En die visie zit ‘m met name in hoe je omgaat met mensen, met denkwijzen. Het heeft alles te maken met co-creation en partnership: wil je écht delen met elkaar. Samen met de klant gaan we projecten doen. Kijk, nomaal is het zo dat ik als bureau de briefing krijgt, weg ga en terugkom met een voorstel. Nu willen we co-creation meer naar buiten brengen, samen met die klant aan tafel."

Wat zijn je werkgebieden?
Architectuur, interieurs, urban interventions, exhibitions en een vijfde groep is design products. We zijn een samenwerking aangegaan met een aantal wereldmerken als Nespresso, Bang en Olufsen en Big Carpets en Lite, kijk maar op de site daar staan ze allemaal op..

Oh, je hebt ook een nieuwe site dus?
Ja, dat hoort er natuurlijk bij, die nieuwe site is compleet anders. En een nieuwe naam: Eaglemen.

Eagleman?
Je Eaglemen met een e dus, en de subtitel is concepts unlimited.

En wat ga je nu om zeven uur met Hans doen?
Er is een aantal mensen dat met kop en schouders boven de rest
uitsteken, die willen we een award geven, de Eaglemen. En als er nou
één iemand is die die hele visie, die missie, die passie van
co-creation in zich heeft en zichzelf nooit op de voorgrond zet en
altijd zorgt dat mensen bij elkaar komen en het goed hebben met elkaar,
is het Hans Poortvliet. We geven elk jaar een award aan een bedrijf en
aan een mens. Het bedrijf wordt Kopart, die hiernaast in ditzelfde
gebouw zitten, krijgt vanavond ook een Eaglemen. Deze mensen staan als
mens maar ook zakelijk gezien dag en nacht voor je klaar, ze regelen
alles voor je, co-creation hebben ze ook in het bloed.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar wat is nou je visie?
We willen de wereld een beetje mooier maken, en dan niet alleen wat je
ziet, maar vooral de mensen. Er wordt zoveel rotzooi over je heen
gegooid als je met een project bezig bent, maar als je dat nou niet
doet en je stimuleert elkaar in je passie kom je veel verder.

Je bedoelt de klant – bureau relatie is nu heel erg op budgetten gericht?
Ja, onder andere. Dat wordt steeds minder omdat het steeds beter gaat
met iedereen, maar we zijn zo gericht op resultaat. Ik vergelijk het
altijd met vroeger als je in je auto stapte op zondag ging je ‘een
stukje rijden’, nu gaan we ergens heen en vergeten we de weg er naar
toe. Dan zijn we al bezig met het eindresultaat, maar in dat stukje
rijden, ook al sta je nu wel eens in de file, kun je heel mooie dingen
zien. Dus het einddoel is belangrijk, maar de weg er naar toe is vaak
zoveel belangrijker.

Dat is dus eigenlijk ook de ‘experience’-gedachte een beetje?
Exact, en als mensen zich goed voelen en zichzelf kunnen zijn komen ze
tot hogere resultaten. Dat hoef je niet wetenschappelijk te
onderbouwen, als mensen zich lekker voelen kúnnen ze meer. Dat is ook
de reden dat we ons kantoor zo hebben ingericht, men moet het gevoel
hebben thuis te komen in een huiskamerachtige sfeer en zichzelf kunnen
zijn. Klanten, leveranciers, iedereen. Met deze partners willen we een
partnership.

Partnership?
Partnership is dat je wilt investeren in elkaar, maar ook in het
resultaat, de toekomst, in een langdurige relatie in die toekomst en
dat je geïnteresseerd bent in de mens achter de mens. Dus niet ‘die
werkt bij’ maar dit is een mens met een gezin en een belevingswereld
etcetera…

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!