Experience 2017: Stephan van Ee van Red Bull Experience 2017: Stephan van Ee van Red Bull
Back Back Nieuws

Experience 2017: Stephan van Ee van Red Bull

13 oktober 2017

Huh? De Red Bull Mini voor de poorten van de Huishoudbeurs? En binnen het eigen promotieteam bij een niet te missen stand? Ja dus. Weloverwogen gekkigheid, zal Stephan van Ee, head of trade marketing voor het energiedrankje, betogen in zijn bijdrage aan Experience 2017 op 26 oktober in de RAI in Amsterdam.

Weloverwogen gekkigheid

'Het oogt inderdaad heel tegenstrijdig. Wat hebben wij nou met de primaire doelgroep van dat evenement? Toch kwamen we juist daar de beslissers tegen waar we naar op zoek zijn. Hoe traditioneel misschien ook gedacht, zij zijn het die het sixpack Red Bull dat we graag thuis in de koelkast willen zien staan, kopen met de wekelijkse boodschappen in de supermarkt.'

A-typisch merk

Voor Van Ee en zijn team was deelname aan de Huishoudbeurs dan ook niet het antwoord op de vraag wat, maar waarom. 'Ik heb de indruk, dat het daar soms nog wel eens aan ontbreekt bij het instappen in beurzen en evenementen. Het gaat er wat mij betreft om dat je eerst goed weegt wat je aan elkaar kunt hebben. Welke vorm het dan krijgt en hoe je het aanpakt is pas de volgende fase.'

Uitdaging

Tijdens Experience 2017 zal Stephan zijn gehoor meenemen in het denkproces dat voorafging aan het besluit om zich als a-typisch merk binnen deze doelgroep en in deze ambiance te presenteren. 'De grootste uitdaging was om een merkbeeld neer te zetten, dat past bij het dynamische en ondernemende beeld dat mensen van ons hebben, maar toch ook uitnodigend is voor de doelgroep die op de Huishoudbeurs rondloopt en ons misschien nog niet zo goed kent.'
De bezoekers van de Huishoudbeurs lieten zich graag verrassen; dat zal voor deelnemers aan Experience 2017 niet anders zijn, belooft Van Ee.

> Door Henny Beijer

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!