
Geen geknutsel maar écht vernieuwingen, daar gaat René voor. Zeker aan het begin van de coronacrisis zag je nog wel eens ideeën waarvan je dacht: is dat nou een verbetering? De drie creatieve concepten waar EventZ nu mee komt, zijn versneld (door)ontwikkeld omdat de markt erom vroeg.
René: ‘Het zijn bedank- en verbindacties die jaren terug én over enkele jaren nog steeds leuk zijn om te beleven!’
ComplimentenCarrousel
EventZ organiseert belevingen en bedrijfsevenementen. René: ‘Wist je dat complimenten bijdragen aan een gevoel van waardering en dat een welgemeend compliment meer waard is dan een bonus? Tijdens onze brainstorm kwamen we al snel op het idee van een virtuele complimentenactie; De ComplimentenCaroussel. Op locatie komen kleurrijke en per bedrijf gepersonaliseerde posters te hangen met een QR-code. Die kunnen medewerkers een maand lang met hun eigen telefoon scannen. Ze krijgen dan één van de 25 korte feelgoodfilmpjes te zien: een serenade van een bekende zanger, een verbale oppepper van de directie of het motto van een collega. Als alternatief voor de posters kunnen er ook leuke ansichtkaarten worden verstuurd naar de thuisadressen van de medewerkers. Perfect voor grote bedrijven die zo nét voor de zomervakantie nog even een maand lang oppeppers aan hun medewerkers willen geven!’
VrijMiBoBus
Voortbordurend op een vrolijke manier om het bedrijf van een boost te voorzien, ontwikkelde EventZ de VrijMiBoBus. ‘Hoe leuk is dat’, begint René enthousiast. ‘Medewerkers krijgen een geheimzinnige uitnodiging: aankomende vrijdag (of donderdag, of woensdag…), 16:00. Zorg dat je op de zaak bent! Net voor het moment suprême is er nog niets te zien, totdat de VrijMiBoBus met veel bombarie het terrein op komt rijden. Binnen 10 minuten staat er een heus pop-up minicafé, compleet met presentator, statafels, muziek en koude drankjes. Tijd voor een onverwachte bedrijfsborrel! En zo snel als we gekomen zijn, zijn we na een paar uurtjes ook weer weg. Alle spullen verdwijnen in de VrijMiBoBus. Het enige dat achterblijft is een glimlach bij je collega’s en medewerkers.’
De Sterren van…
Het succes van het concept De Sterren van… is al bewezen. Het werd als eerste uitgerold voor Hoogvliet Supermarkten en in de tussentijd al zes keer tot uitvoering gebracht voor verschillende partijen. De Sterren van… past volgens René perfect als een alternatieve manier om verbondenheid met elkaar te voelen. De Sterren van… is een compleet auditietraject waarbij er een speciale auditiebus met beeld- en geluidstudio en presentator langs verschillende filialen van jouw bedrijf rijdt om videoclips op te nemen van de getalenteerde werknemers. De filmpjes gingen online zodat erop gestemd kon worden en via verschillende voorronden wordt er naar de spectaculaire finale toegewerkt. René: ‘De live finale kan natuurlijk uitgesteld worden totdat alle evenementen weer vrijgesteld zijn. Je kunt er ook een andere prijs aan hangen. Waar het vooral om draait: je zet je eigen medewerkers in de spotlights!’
Verbondenheid en waardering
De drie concepten spreken alle drie een hele andere doelgroep met een ander budget aan. Voor ieder wat wils dus. René: ‘Het gaat erom om die verbondenheid en de waardering op een andere, ludieke, manier te laten zien. Juist deze tijd kan dat goed gebruiken.’
Door > Mahlee Plekker