Event trends in 2018: voor welke innovaties kiest jouw event?Event trends in 2018: voor welke innovaties kiest jouw event?
Back Back Trends

Event trends in 2018: voor welke innovaties kiest jouw event?

20 juni 2018

Door Eventbrite - Het festivalseizoen is in volle gang. Dankzij het mooie weer van de afgelopen tijd worden events erg goed bezocht en draaien event organisatoren overuren. Desondanks blijft de concurrentie bij festivals onderling moordend en blijft het Nederlandse weer onvoorspelbaar. Daarom blijft de vraag relevant: hoe blijf je de concurrentie een stap voor?

Eventbrite houdt als wereldwijde aanbieder van event technologie de belangrijkste ontwikkelingen en innovaties in de wereld van events nauwlettend in de gaten. Dit jaar hebben we een aantal van deze trends voorgelegd aan event professionals werkzaam bij onder andere Amsterdam Dance Event, Dutch Design Week en WiSH Events. In het e-book Eventtrends 2018 komen belangrijke ontwikkelingen als data, distributed commerce en influencer marketing ruimschoots aan bod. Cashless betalen en virtual en augmented reality maken de top 5 van meest in het oog springende innovaties compleet. In dit blog lichten we de twee laatste innovaties uit. Lees je mee?

Omarm innovaties

Om je als event te onderscheiden in een overvolle markt, is het goed om innovaties te omarmen. Zo kan virtual reality een belangrijke bijdrage leveren aan de beleving rondom jouw event. Het kan ook het publieksbereik vergroten of het tijdspad van je event verlengen.

Ook de ingezette trend van cashless payment zet verder door. Met gebruik van RFID-chips wordt niet alleen het betaalgemak op je evenement vergroot, het verschaft tevens waardevolle data die inzetbaar is voor de verdere verbetering van de beleving. Een goed beeld van de gedragspatronen van bezoekers op een event, zoals bestedingen aan bijvoorbeeld drank of eten of de tijd die de bezoeker op een bepaalde plek op het event doorbrengt, zijn waardevol om op toekomstige events de ervaring nog beter te laten aansluiten. Denk daarbij aan het verkorten van rijen en wachttijd bij de ingang en bij de bar.

Deze event trends moet je volgens onze experts in 2018 in de gaten houden:

  1.  Data helpt events om de klant beter te leren kennen en de beleving op verschillende manieren te optimaliseren;
  2. Virtual en augmented reality maken de festivalbeleving nog interessanter;
  3. Tickets worden steeds meer verkocht op plekken waar de consument zich al bevindt (distributed commerce);
  4. Influencer marketing is de mond-tot-mondreclame van nu en in 2018 nog belangrijker;
  5. Met cashless betalen wordt in 2018 volop geëxperimenteerd, maar brede adaptatie blijft nog uit.

Wil je weten meer weten over hoe onze experts denken over de andere trends? Ga dan naar snel naar de Eventbrite blog. Dit is trouwens ook de plek waar je veel meer handige tips, leerzame cases en inspirerende verhalen van en voor event organisatoren kunt lezen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!