Back Back Interview

Event Personality: Constant Geerling van Constant in Beweging aan het woord

27 juli 2011

De evenementenbranche blijft een mensenbranche waarin we elkaar inspireren en van elkaar kunnen leren. Met de rubriek Event Personality legt High Profile persoonlijke en vakgerelateerde vragen voor aan aanbieders en opdrachtgevers uit de branche. Deze week is Constant Geerling, creatief directeur van Constant in Beweging, aan het woord.

Constant: 'Je komt nieuwe dingen tegen door onbekende afslagen te nemen'.

– Wie is Constant Geerling?
Van circusartiest en top jongleur ben ik evenementenorganisator geworden. Tegenwoordig ben ik creatief directeur van Constant in Beweging, waaronder een evenementenbedrijf, een culinair bedrijf en twee varende locaties; Jules Verne en Grace Kelly. Alleenstaand, vader van drie kinderen, van wie de jongste, mijn 9-jarig zoontje, Milan bij me woont. De andere twee kinderen zijn op een leeftijd dat ze zelfstandig wonen. Ze werken overigens ook in het bedrijf. In de wei loopt ons huisdier, de 20-jarige pony Bandiet.

– Kort bedrijfsprofiel:
Constant in Beweging is met de twee eigen partyschepen Jules Verne en Grace Kelly specialist op het gebied van varende locaties voor congres, themaparty, jubileum, personeelsfeest en beurs. Constant in Beweging – Culinair verzorgt exclusieve, verrassende, culinaire traktaties op basis van pure en waar mogelijk duurzame ingrediënten. Events verzorgt de organisatie en invulling van bedrijfsevenementen en publieksevenementen op elke gewenste locatie.

– Mijn motto:
Kan niet, bestaat niet! Het gaat er niet om wat je doet maar wie je bent.

– Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb:
Dat is een privé evenement. Vorig jaar heb ik met mijn 84-jarige vader, die een verwoed bergwandelaar is, het Atlasgebergte beklommen. Hij wilde dat dolgraag, en heeft de tocht op de rug van een ezel afgelegd.

– Hoe ik de crisis heb overleefd:
Door reorganisatie, investeringen en productvernieuwing. Een crisis biedt altijd nieuwe kansen. Door producten te standaardiseren, kunnen we scherper geprijsd aanbieden. Op de Jules Verne en Grace Kelly is een kwalitatief goed feest of evenement zeer betaalbaar.

– Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Van de straat, uit het leven, door veel te reizen. Ik duik altijd het onbekende in. Rij straatjes met verboden toegang in. Je komt nieuwe dingen tegen door onbekende afslagen te nemen.

– Mijn droom:
Ik heb geen onvervulde dromen. Ik leef altijd mijn dromen. Dat is een boodschap die ik mijn kinderen meegeef: ‘Leef je droom’.

– Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Mijn goede vriend Arjan van Dijk, een rots in de branding, met wie ik vaak overleg en die me altijd een spiegel voorhoudt.

– Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Geef klanten altijd het gevoel dat ze meer hebben gekregen dan ze verwachten. Probeer verder niet krampachtig vast te houden aan het draaiboek, maar houdt ruimte over om in te spelen op de actualiteit. Als het bijvoorbeeld regent, kun je beter het programma aanpassen. Vasthouden aan het draaiboek leidt tot ‘ja, maar’ discussies, en dat komt een evenement nooit ten goede.

– Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Circo Circolo, De Parade, Cirque de Demain (een circusfestival in Parijs voor aanstormend talent) en Kölner Lichter, het grootste vuurwerkspektakel ter wereld.

– Mijn grootste hobby:
Vliegvissen en muziek maken, zoals cello spelen.

– Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Ik lees nooit boeken, ik beluister ze. Bijvoorbeeld op vakantie dan neem ik luisterboeken mee. Tijdschriften verslind ik. Ik lees tien tot vijftien tijdschriften per week, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Favoriete tv-programma is The Ultimate Survival op National Geographic.

– Favoriete vakantieland en –stad:
Een favoriet vakantieland heb ik niet. De wereld is groot genoeg om voortdurend nieuwe plekken te ontdekken. Steden waar ik graag kom, zijn New York en Marrakech. Komende zomer ga ik met mijn dochter Bangkok ontdekken.

– Van deze muziek ga ik helemaal los:
De cellosuites van Bach. Ik ken alle partituren uit mijn hoofd.

– De grootste blunder:
Tijdens een verkoopgesprek met een klant viel ik in slaap. Een collega probeerde de aandacht van de klant af te leiden, maar dat werkte niet meer nadat ik begon te snurken. Daarna wekte ze me ruw door een pen in mijn gezicht te gooien. Ik heb een korte spanningsboog. Als iets niet spannend is, haak ik af.

– Hoe ‘social media’ ben ik?
Verder dan een Facebook pagina, die ik samen met mijn zoon Milan heb opgezet, doe ik niets aan social media. Ik weet niet eens hoe het werkt.

– Over 5 jaar… :
Hoop ik nog net zoveel energie en plezier te hebben als nu. Ik blijf het bedrijf ontwikkelen. Binnenkort lanceer ik weer een nieuw project.

– Wat niemand van mij weet/verwacht:
Tijdens de lunchpauzes op het kantoorschip vang ik vaak vissen. ’s Nachts slaap ik in mijn tuin, dikwijls in een boomhuis.

– Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Blijf niet klagen over de crisis, maar gebruik al je creativiteit om een goed product te leveren. Zie deze tijd als een periode om te veranderen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!