The Event Decoration: what you see, is what you get #festivakThe Event Decoration: what you see, is what you get #festivak
Back Back Interview

The Event Decoration: what you see, is what you get #festivak

17 november 2017

De stand is klein, maar bijzonder sfeervol. Wie de stand van The Decoration Factory op Festivak binnenstapt, ziet meteen waar het bedrijf voor staat. Een schatkist vol goude munten, het vrijheidsbeeld van Amerika, het klatergoud van Hollywood. Het is duidelijk: hier presenteert zich een bedrijf dat sfeer creëert. The Decoration Factory is een blijvertje in de markt: het heeft alle stormen en economische crises doorstaan, door zichzelf te blijven. 'We zijn niet het grootste decoratiebedrijf, maar dat betekent dat we in tijden van crises ook weinig overhead hadden,' licht Arnoud Genefaas, de directeur, toe.

De beurs Festivak heeft opgeleverd wat Arnoud wilde: een hele serie leads en aanvragen. 'Je kunt je afvragen of een beurs nog van deze tijd is, nu mensen alles kunnen vinden op het internet. Maar je ziet dat mensen nog steeds waarde hechten aan persoonlijk contact.' Met name plukt Arnoud de vruchten van de database van Festivak, waardoor ook veel relaties uit België naar de beurs lokt. 'Wij leveren onze requisieten en decors vooral voor personeelsfeesten, bedrijfsuitjes, winkelcentra en overheden.'

Bij The Decoration Factory geldt: what you see, is what you get. Het is een ambachtelijk bedrijf met korte lijnen, dat net dat stapje extra zet om een feest tot een sfeervol festijn te maken. Het bedrijf heeft z'n dienstverlening de afgelopen jaren uitgebreid via een samenwerking met partyverhuur, waardoor klanten er ook terecht kunnen voor meubilair, mastiek en dergelijke.

Het magazijn van The Decoration Factory puilt uit van prachtige requisieten, veelal opgepikt op Engelse beurzen. Arnoud heeft nooit iets weggegooid en dat komt mooi van pas: 'Want de vraag naar themafeesten, zoals Duizend en één nacht, cowboy feesten en dergelijke, keren om de zoveel jaar terug. Tegenwoordig zijn daar nieuwe concepten bij gekomen, zoals de Oktoberfesten en Halloween.

Fotografie > Sjoerd Fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!