Event Centre Vinkeveen na herpositionering solide op koersEvent Centre Vinkeveen na herpositionering solide op koers
Back Back Locaties

Event Centre Vinkeveen na herpositionering solide op koers

01 november 2023

Voor Event Centre Vinkeveen was 2023 het jaar van de frisse herstart. Het jaar van de herpositionering, die in het vroege voorjaar werd ingezet. ‘We willen het altijd beter doen de rest. Dat dwingt ons continu naar onszelf te kijken en ons af te vragen, of we voor elke boeking, voor elk evenement, het allerbeste leverden, dat we op dat moment in ons hadden’, licht General Manager Arjan de Ridder zijn bedoelingen eertijds nog maar eens toe. Voordat de drukke winter zijn staf en hemzelf helemaal opslokken, neemt hij nog even wat tijd voor reflectie. Hoe ver is het proces, wat is al zichtbaar aan resultaten, was het alle energie en investeringen waard?

Efficiënter sturen op marketing

Terug naar eerder. De constatering dat Event Centre Vinkeveen onder corporate opdrachtgevers zeker niet onbekend is, was voor De Ridder niet langer genoeg. Natuurlijk, de 400 vierkante meter grote en 8 meter hoge black box, de evenementenlocatie met 2 boardrooms en nog eens 9 kleinere vergaderzalen en de naastgelegen foyer annex koffiecorner die de accommodatie telt, is met grote regelmaat gastheer voor relaties als Heineken, Hunkemöller, Akzo Nobel en Philips. Zoals overigens ook tal van particulieren de unieke eventlocatie aan de Vinkeveense Plassen goed weten te vinden. Maar toch een verdiepend onderzoek? ‘Zeker. En die grondige analyse leerde bijvoorbeeld, dat we vaak minder goed nadachten over hoe we onze bestaande relaties adequaat konden onderhouden. De vraag was daarnaast op wie we ons met de propositie van het Event Centre eigenlijk wilden richten? Uitermate relevant natuurlijk, al is het maar om je bestedingen op het gebied van marketing en advertising efficiënter te sturen.’

Black box is propositie voor A-merken

De herpositionering die volgde op het trekken en aanscherpen van de – soms stevige – conclusies, kreeg vorm in de formulering van vier kernwaarden: betrouwbaar, inspirerend, gedistingeerd en sexy.  ‘We garanderen een veilige omgeving en komen afspraken na’, legt De Ridder uit. ‘Inspirerend willen we met het Event Centre zijn als bijzondere locatie, aan het water met eigen strand, stijlvol en sfeervol ingericht en tot in detail aangekleed.’ Een ingrijpende restyling van het interieur en de vernieuwing van het buitenterras maakte deel uit van de fysieke upgrade. In de presentatie naar de markt ligt de focus nadrukkelijker op partijen voor wie de black box de ideale optie is. ‘In eerste aanleg zien we de grotere bedrijven met eigen eventmanagers of interne organisatieteams als onze primaire contactpersonen. Daarnaast vanzelfsprekend de bureaus en eventplanners, die voor dergelijke nationale en multinationale ondernemingen, zeg maar A-merken, werken.’

Side-events in Winter Wonderland

Desgevraagd durft De Ridder het wel aan in deze fase van het proces al in zekere mate tevreden te zijn. ‘We hebben veel bestaande relaties weten te behouden, dat stemt me sowieso positief. We hebben wat betreft aantallen boekingen tot nu toe een prima jaar achter de rug, met september als uitschieter.’ Volgens De Ridder zorgt het fraaie totaalplaatje – Event Centre, Leonardo Hotel en The Harbour Club direct bij elkaar – voor een extra impuls. ‘Daarbij zijn ook opties als onze sloepen in de eigen haven en het veelzijdige buitenterrein een grote meerwaarde. Net als de seizoengeboden activiteiten. Komende winter hebben we weer Winter Wonderland, met een curlingbaan, kunnen gasten rondom hun zakelijke events verder onder meer ice-carven, barbecueën en bij het kampvuur marshmallows roosteren.’

Collectieve inzet op Totaal Event Management

De Ridder en zijn staf gaan, ondanks alle positieve vibes, zeker niet op hun lauweren rusten. ‘Zo’n herpositionering is een proces dat eigenlijk nooit af is. We moeten sowieso op details nog fijnslijpen, maar onder meer de nieuwe website, de compleet nieuwe huisstijl en onze sociale media zijn live en helemaal up to date. ‘We hebben de tijd hebben genomen om terug te gaan naar de kern. En dat is volledig ontzorgen van de klant, daar moeten we onze interne processen op hebben ingericht. Dus  veel vaker updates delen en checken of alles loopt zoals onze opdrachtgever het voor ogen heeft. Juist in die fase van eventprojecten zijn we nu veel persoonlijker en communicatiever.’ Totaal Event Management noemen ze het bij het Event Centre Vinkeveen. ‘Zo zit iedereen er bij ons ook in.’  

Tekst: Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!