Event Centre Vinkeveen host dealer introductie Megane E-tech 100% ElectricEvent Centre Vinkeveen host dealer introductie Megane E-tech 100% Electric
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Event Centre Vinkeveen host dealer introductie Megane E-tech 100% Electric

27 juni 2022

De locatie moest midden in het land staan, in de plenaire zaal moest plaats zijn voor minimaal één auto, er moest een laadinfrastructuur aanwezig zijn en de locatie moest een warme en uitnodigende uitstraling hebben. Shanice Tholel, Commercial Training Manager bij Renault Nederland, kwam met dat wensenlijstje voor haar introductieprogramma van de nieuwe Megane E-tech Electric uit bij Event Centre Vinkeveen. Verspreid over 3 weken, organiseerde ze aan de boorden van de beroemde plassen 12 ééndaagse producttrainingen voor het personeel van de aangesloten dealers. 

‘Ik was eindverantwoordelijk voor de trainingsactiviteiten en tegelijk het aanspreekpunt voor de crew, dus alle externe partijen waarmee is samengewerkt tijdens het event.’ Een meer dan geslaagd project, zegt Shanice tevreden terugblikkend: ‘Zowel de gasten als ikzelf hebben het als een groot hoogtepunt ervaren.’ Alle reden om haar in detail over haar ervaringen te laten vertellen.

Praktisch

‘Ik heb voor dit evenement en ook voor het selecteren van een geschikte locatie, samengewerkt met een evenementen bureau. Zij stelden Event Centre Vinkeveen voor. Buiten de centrale ligging is de moderne uitstraling een groot pluspunt. Daarbij was de locatie bereid te investeren in het aanleggen van extra laadpalen. De training was gebaseerd op de nieuwe volledig elektrische Renault Megane E-tech en dus was het erg belangrijk om voldoende laadpalen beschikbaar te hebben. Praktisch voor het beperken van reistijd, was natuurlijk het naastgelegen hotel.’

Extraatjes

‘Het dagprogramma omvatte 4 workshops. De dag begon met een plenaire opening en de onthulling van de nieuwe Megane E-tech 100% Electric. Na alle vier workshops werd de dag ook weer plenair afgesloten met een prijsuitreiking. Gedurende de hele dag betrokken we catering van de locatie: bij ontvangst van de gasten, in de eerste ochtend break, de middaglunch in de Harbour Club en middag break. Dit restaurant is door zijn uitstraling trouwens een groot pluspunt van de locatie. De hapjes en drankjes werden steeds op een leuke manier opgediend. Op de smoothies werd er een leuke en positieve boodschap geschreven voor de gasten. In de middag werd een snoepkar geplaatst. Deze kleine extraatjes zorgden voor enthousiasme bij onze gasten.’

Trots

‘De reacties van ons dealernetwerk, interne collega’s, het management, ons hoofdkantoor in Frankrijk en alle externe betrokkenen, waren ronduit enthousiast. En zelf ben ik vooral heel trots: Dit was mijn eerste grote project; ik ben pas sinds november 2021 aangesteld op deze positie binnen Renault Nederland. De samenwerking op locatie verliep goed. De contactpersonen van de locatie dachten steeds goed mee en probeerden de adhoc problemen zo snel mogelijk op te pakken en op te lossen. Er waren korte lijntjes waardoor de communicatie erg soepel verliep. Qua onderlinge samenwerking kon ik als buitenstaander ook goed zien dat de medewerkers van de locatie goed op elkaar waren ingespeeld.’

‘De eerste dagen waren er wel wat opstartproblemen met de laadinfrastructuur. Dat was jammer; het was wellicht beter geweest als de leverancier ervan zelf bij het testen en eerste gebruik aanwezig was geweest. De locatie heeft een en ander direct opgepakt en ook opgelost; ze hebben bovendien de kosten volledig voor hun rekening genomen.  Maar verder vooral complimenten. De opstelling van de ruimtes kwam goed overeen met wat wij met de nieuwe Megane E-tech 100% Electric willen uitdragen. Een vriendelijk, warm, cozy gevoel. Een gevoel van thuiskomen. De opzet van de zalen en de aankleding van de locatie hebben hier zeker goed aan bijgedragen, evenals de verzorging van de catering en de opzet en uitrol van de workshops. Het was al met al fijn dat er weer een fysieke training georganiseerd kon worden na ruim 2,5 jaar. ‘

‘Ik zou graag nog eens een event organiseren in Event Centre Vinkeveen. Onze modelintroductie daar is door ons dealernetwerk en de interne collega’s van Renault Nederland erg goed bevallen. De vele positieve reacties laten dit goed terug zien.’

Tekst: Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!