9 maart 2011

Evenementenbranche maakt kennis met Champagne Experience

[afbeelding niet meer beschikbaar] 

Champagne Experience is een smaakvol concept om een boodschap op een verrassend andere wijze naar de doelgroep over te brengen. Tijdens de Champagne Netwerk Experience laat oprichter Rogier de Bonth, in samenwerking met Van Dam Catering en Amsterdam Boats, de evenementenbranche kennis maken met de communicatieve kracht van champagne.

Op zoek naar vernieuwing
‘De evenementenbranche is altijd op zoek naar vernieuwing waardoor ik heb besloten om de branche kennis te laten maken met Champagne Experience. In samenwerking met Van Dam Catering en Amsterdam Boats hebben wij uit ons netwerk interessante klanten uitgenodigd om de experience te laten ervaren’, aldus Rogier. Vier avonden in maart zijn bureaus, corporate eventmanagers en locaties in een klein gezelschap uitgenodigd om kennis te maken met het concept. Tijdens de avond werd uitgelegd wat Champagne Experience kan betekenen voor een evenement en werd natuurlijk de nodige champagne geproefd.

Afstemming zorgt voor succes
De genodigden werden ontvangen op de HRH boot van Amsterdam Boats. Rogier vertelt enthousiast: ‘Voor deze gelegenheid is de HRH boot een unicum om je gasten op te mogen ontvangen. Uit de vele reacties bleek ook dat de gasten erg verrast waren met deze locatie en de intieme setting’. Van Dam Catering verzorgde tijdens deze avonden de catering. ‘Champagne is een mooi product waarbij kwalitatief goede catering hoort. Om die reden heb ik gekozen voor Van Dam Catering en met succes. De catering werd geheel afgestemd op de avond met heerlijke gerechten, gerelateerd aan het thema water en champagne.’

De kracht van het concept
Op de juiste manier een boodschap overbrengen naar je doelgroep, blijft voor vele bedrijven een groot aandachtspunt. ‘Ik heb in diverse functies gezien dat een boodschap goed overdragen altijd een heikel punt is binnen de communicatie. Met mijn bedrijfskundige achtergrond en mijn hobby champagne heb ik het concept Champagne Experience ontwikkeld, als hulpmiddel om dit probleem op te lossen.’

Unieke metafoor
Champagne Experience is gespecialiseerd in de communicatieve kracht van champagne. Daarbij wordt de achtergrond van de champagne gekoppeld aan de boodschap van een bedrijf. ‘Vaak wordt een boodschap zo hard en zo snel mogelijk bij iemand erin gedrukt, wat uiteindelijk geen effect blijkt te hebben. Champagne is een product met een positief gevoel en een unieke metafoor om een boodschap over te brengen die blijft hangen.’

Achterliggende elementen
De kracht van de relatie tussen champagne en de boodschap van een bedrijf, ligt in de achtergrondverhalen. Tijdens een champagneclinic wordt gekeken naar de achterliggende elementen van de boodschap van een bedrijf en de vertaling hiervan richting champagne. ‘Belangrijk is om te weten wat er in het bedrijf speelt, een goede voorbereiding laat de deelnemers verrassen. Met deze informatie over het bedrijf en het verhaal over het champagnehuis wordt er kracht bijgezet aan de boodschap,’ aldus Rogier de Bonth.

Meer informatie
Meer informatie over Champagne Experience en de mogelijkheden bij het inzetten op een evenement, is te vinden op www.champagneexperience.nl.