Back Back Nieuws

Evenementen Fabriek! doneert aan goede doelen

25 maart 2010
Sinds oktober 2007 voerde De Evenementen Fabriek! het MaatschappelijkVerantwoordPlezier-label. Onder dit label werden evenementen georganiseerd welke betrekking hadden op maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Helaas is het gebleken dat een bedrijfsevenement met een zakelijke doelstelling niet gemakkelijk te combineren valt met maatschappelijk verantwoord bezig zijn," vertelt Janneke Valkenburg. 

Stoppen met MVP-label
Om deze reden heeft het organisatiebureau gekozen om te stoppen met het MaatschappelijkVerantwoordPlezier-label. Janneke van Valkenburg: “Wij vinden wel dat ondernemen meer is dan het maken van winst. Goed ondernemerschap kan ook bijdragen tot een betere maatschappij, waarin de factoren mens en milieu net zo centraal staan als het verdienen van geld. Naast het reeds duurzaam inkopen en het verstandig omgaan met energie en transport, gaan wij onze opdrachtgevers de mogelijkheid geven om hun steentje bij te dragen.”

Starten met MVP-clausule
Om deze reden introduceert het evenementenbureau uit Houten de MaatschappelijkVerantwoordPlezier-clausule.

Dit houdt in dat er 2,5% van de totaal gefactureerde eindsom wordt gedoneerd aan een goed doel naar de keuze van de opdrachtgever. De enige voorwaarde is dat dit goede doel geregistreerd moet zijn bij het Centraal Bureau Fondsenwerving. (www.cbf.nl) De opdrachtgever ontvangt hiervoor na het evenement een donatieformulier. Het is voor opdrachtgevers niet verplicht gebruik te maken van deze clausule. Indien de clausule niet wordt gebruikt ontvangt de opdrachtgever een korting van 1,25%

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!