Back Back Nieuws

Evenementen- en reclamebureaus steeds vaker in elkaars vaarwater?

12 mei 2005

Steeds meer marketingbudget wordt besteed aan evenementen. Wie profiteert hier nu het meest van? Bedreigen evenementenbureaus reclamebureaus of is het juist andersom? High Profile peilde de reacties in de markt en noteerde een aantal meningen. Marcel Beerthuizen, managing director TBWA\Brand Experience (onderdeel TBWA\Company Group): “Evenementenbureaus zijn van origine niet gewend om vanuit merkstrategie te denken en zullen dan ook steeds meer uitvoerders van andermans strategie en concepten worden. Aangezien de marketeer ook in de toekomst voor zijn merkstrategie vooral naar het ‘nieuwe’ reclamebureau blijft gaan, zullen de meeste brand experience opdrachten hier terechtkomen. Het aantal bestaande aanbieders zal dan ook verminderen.” Rijkus Krabbendam, directeur Hokra Below the Line B.V: “Ooit hadden we specialisten. Intussen bepaalde de opdrachtgever waar hij zijn werk laat maken op basis van kwaliteit/prijs. Hetzelfde zal nu gebeuren met de communicatiebureaus die ook evenementen gaan organiseren. Of evenementenorganisatiebureaus die communicatieplannen gaan maken. De toekomst zal leren of deze ontzuiling blijft, of dat het van tijdelijke aard is. In ieder geval zien we na iedere beweging weer een tegenbeweging. Als actiemarketingspecialist weet ik één ding zeker: actie=reactie!” Nico Buitendijk, managing partner Xsaga: “De meeste evenementenbureaus hebben niet de kennis om vanuit het merk te denken. Vaak maakt het reclamebureau daarom de dienst uit en zal het concept ontwikkelen en de regie hebben, en zijn evenementenbureaus slechts uitvoerders. Die positie verliezen reclamebureaus echter aan brand experience of evenementenbureaus die deze merkenkennis en productieslagkracht wel in huis hebben. Het reclamebureau zal hen, net als met PR- en DM-bureaus, gaan zien als onmisbare partner. Dat gebeurt steeds meer: samen optrekkend, van pitches tot aan de inzendingen voor Esprix, SAN en EVA, en met succes.” Meer meningen over dit onderwerp kunt u lezen in het juninummer van High Profile Events.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!