Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’
Back Back Interview

Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’

12 mei 2020

De zee loopt als een rode draad door het leven van Evelien Kunst, Director of Sales van het Radisson Blu Palace Hotel, zowel zakelijk als privé. Na de Hoge Hotelschool in het bourgondische Maastricht werkte ze voor diverse hotelketens en was ze betrokken bij het opzetten van nieuwe hotels in Amsterdam, Leeuwarden en Leiden. De van origine Zeeuws-Vlaamse woont nu zelf in de Duin- en Bollenstreek vlakbij Noordwijk. Evelien haar missie is met haar oprechte passie voor de hotellerie de gasten van Radisson Blu Palace Hotel een onvergetelijk verblijf te laten ervaren. Zo gaat een gast geen gastvrijheid maar hostmanship ervaren en dan heb je ambassadeurs van je hotel voor het leven. 

  • Evelien Kunst
    Evelien Kunst
  • Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’
  • Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’
  • Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’
  • Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’
  • Evelien Kunst: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd’

Blue Mind

‘De zee heeft bewust of onbewust een groot effect op ons, dat staat al lang vast’, zegt Evelien. ‘De gezonde zeelucht, het zoute water en de rustgevende omgeving dragen allemaal bij tot een betere mentale en fysieke gezondheid, dit wordt ook wel ‘Blue Mind’ genoemd. De zee beïnvloed de gedachten en bij een verblijf in het Radisson Blu Palace Hotel komt dit zeker ten goede tijdens een meeting of congres. Onze gasten ervaren een meeting in het Radisson Blu Palace Hotel als thuiskomen in relaxte omgeving waar je productieve en effectieve meetings kunt houden. De perfecte locatie voor meetings én mind!’

You can’t stop the waves, but you can learn to surf

Evelien is sinds eind 2019 aan de slag als Director of Sales bij Radisson Blu Palace Hotel. Ze geeft leiding aan het Sales en Meeting & Events team en houdt zich bezig met de strategisch commerciële plannen van het hotel zowel nationaal als internationaal. Deze plannen staan nu in de koelkast door het uitbreken van het COVID-10 virus. De economische impact van dit virus op de hotellerie is immens.

Evelien: ‘Een week voor de uitbraak in Nederland zat ik zelf in een hotel in het Oostenrijkse skioord Fiss. Er stonden wel pompjes met desinfecterend middel in het hotel, maar verder leek er niks aan de hand. Een paar dagen later stond de wereld in brand. Als MT hebben we vele uren geZOOMT en volgden we de actualiteiten op de voet. Het hotel was open dus de operatie draaide door voor een aantal gasten. Als hotello’s beschikken we over een groot aanpassingsvermogen en zijn we flexibel, maar dit vergde meer van iedereen. You can’t stop the waves, but you can learn to surf: we zijn gaan surfen, schreven een recoveryplan we keken vooruit.’

Hersteloffensief

Evelien is blij dat het hele hotel nu stapje voor stapje weer open kan: ‘Goed om te zien dat zakelijke relaties echte partners zijn geworden in deze bizarre tijd, maar er vallen natuurlijk ook mensen af, zo’n crisis schept ook een hoop helderheid. Het Sales en Meeting & Events team heeft veel digitale koffies gedronken met onze vaste klanten, zo goed mogelijk geprobeerd met ze mee te denken, tips & tricks te delen, maar ook geluisterd naar hoe zij nu naar de toekomstige meetings en events kijken. Worden het hybride events? Hoe gaan deze bedrijven hun meetingcultuur aanpassen? Allemaal goed om te weten voor het inrichten en succesvol maken van onze toekomstplannen.’

‘Het volgen van data helpt ons om meer helderheid te creëren’, vertelt Evelien. ‘Hoe ziet het zoekgedrag en keuzes van meeting- en eventplanners na deze crisis eruit? Wat moeten we doen om straks in hun denkbeeldige ‘boodschappenmandje’ te komen? Wanneer dit allemaal inzichtelijk is, kunnen we straks een vliegende (her)start gaan maken.’

Vertrouwen

Vertrouwen in de toekomst heeft Evelien zeker! Evelien: ‘Ik ben een optimist en weet zeker dat we door deze crisis lessen geleerd hebben die ons in de toekomst kunnen sterken op wat voor manier dan ook. Het aanpassen van de veiligheidsprotocollen in de toekomstige anderhalvemetersituatie kan ieder hotel implementeren, maar de werknemers kunnen het verschil maken met hun kennis, creatieve ideeën en expertise. De mensen zijn het kloppend hart van het Radisson Blu Palace Hotel en kunnen niet wachten om u een onvergetelijk, veilig en gezond verblijf te laten ervaren!’

Door > Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!