Back Back Nieuws

Eten en drinken bestellen vanuit stadionstoel in Amsterdam ArenA

05 februari 2015
Iedereen in de Amsterdam ArenA kan met een mobiele telefoon eten en drinken bestellen vanuit de stadionstoel. De gelanceerde ArenA Catering App is een digitale dienst die het serviceniveau van het stadion verder omhoog brengt.

De app werkt eenvoudig. Nadat via de ArenA Catering App vak, rij en stoelnummer zijn opgegeven, wordt een bestelling gedaan en afgerekend. Vervolgens kan de bestelling bij de dichtstbijzijnde kiosk of afhaalpunt worden opgehaald. Daarnaast wordt binnenkort begonnen met de mogelijkheid tot bedienen op de tribune.

Samenwerking
De ArenA Catering App wordt de komende maanden gefaseerd ingevoerd voor het gehele stadion in nauwe samenwerking met de verschillende cateraars en Coca-Cola Enterprises, één van de founding partners van de ArenA. Het Amerikaanse bedrijf SeatServe heeft de app ontwikkeld. Jeroen van Iersel, Marketing Manager Amsterdam ArenA: ‘Snel je hapje en drankje zonder lang in de rij te hoeven staan. Gemak dient de mens! De app past perfect in ons streven om het serviceniveau te verhogen, met als uiteindelijk doel een topervaring voor de bezoekers. Met de uitrol van deze app hebben we echt een mijlpaal bereikt als het gaat om innovaties in stadiongebied.’

Internationale pilot 
SeatServe, een startup uit New York, heeft een module ontwikkeld die zij wereldwijd in allerlei stadions wil uitrollen. Per stadion kan de module op maat worden geïnstalleerd. Het bedrijf heeft de ArenA gekozen als internationale pilot, als innovatieve proeftuin voor dit serviceconcept. Coca-Cola Enterprises draagt bij aan het bekendmaken van de app en werkt aan promotieacties binnen de app. Margreet van Staalduijnen van Coca-Cola Enterprises: ‘Als betrokken partner van het stadion zijn wij zeer geïnteresseerd in het gebruik van digitale diensten. Wij gaan verschillende opties voor promoties testen binnen en rondom de app; een ideale proeftuin om te leren van het gebruik van dergelijke tools en eventueel te vertalen naar andere online diensten.’

Innovatie in de ArenA
‘De Amsterdam ArenA is altijd op zoek naar nieuwe technologieën voor onze bezoekers. Binnen ons Innovation Center ontwikkelen we diensten en producten die de ervaring en beleving van bezoekers naar een hoger niveau tillen.’ Volgens Henk Markerink, CEO van de Amsterdam ArenA is het noodzakelijk dat het stadion met partners samenwerkt om innovaties te realiseren. ‘We willen vernieuwende projecten bedenken en uitvoeren. Projecten die kwaliteit van dienstverlening en serviceniveau verbeteren, die de state of the art-positie van de ArenA onderstrepen en die we tevens weer kunnen toepassen in onze internationale stadionprojecten.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!