Back Back Nieuws

Eric Everard: 'Live events zijn real life social media'

11 februari 2013
Het activiteitenverslag 2011-2012 van Artexis Group nodigt lezers uit om social media vanuit een andere invalshoek te bekijken. Social media zijn platformen geworden waarop mensen dagelijks communiceren over hun privéleven, en bedrijven over hun professionele activiteiten. Toch blijft ‘face-to-face netwerken’ volgens Eric Everard, CEO van Artexis Group, de krachtigste manier om te netwerken. Daarom noemt hij vak- en publieksbeurzen ‘real life social media’.

Toekomst live events
Naast de presentatie van de tweecijferige groei die Artexis Group vorig jaar realiseerde, doet Everard zijn visie voor de toekomst van live events uit de doeken. ‘We zullen er pas in slagen om zoveel mogelijk voordeel uit social media te halen als we weten wat ze wel en wat ze niet voor ons bedrijf kunnen betekenen.’

Zintuigen
‘Hoewel social media onze events verrijken, kunnen ze nooit live events vervangen. Social media doen een beroep op twee van onze zintuigen. Bij live events hebben we ze alle vijf nodig,’ schrijft Everard in de inleiding van het verslag.

Missie
Artexis Group boekte een omzet van € 80,8 miljoen in het boekjaar dat op 30 juni 2012 werd gesloten, goed voor een stijging van ruim 14 %. ‘Goede financiële resultaten zijn bevredigend maar voor een ambitieus privébedrijf als het onze is dat geen einddoel op zich. Nee, dankzij die resultaten kunnen we verder investeren in onze locaties en beurzen en zo onze missie om ‘ultimate meeting & market places’ te creëren verder uitdragen,’ aldus Everard.

Kijk hier voor het volledige activiteitenverslag, met inleidende video. 


Foto: Eric Everard, CEO van Artexis Group
Fotografie: Benjamin Brolet

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!