Back Back Nieuws

Eneco klanten op bezoek in Diergaarde Blijdorp

23 augustus 2010
Eneco Retail nodigde begin augustus gedurende zes avonden (een selectie van) haar trouwe klanten uit voor een “Dagje Vooruit”; een exclusief bezoek aan Diergaarde Blijdorp. Voor deze actie werd op zowel de publieke als commerciële zenders een speciale TV commercial uitgezonden.

Duurzaamheid
De keuze van Eneco om Diergaarde Blijdorp te kiezen als locatie ligt voor de hand; de energieleverancier en de diergaarde hebben al een langlopende samenwerking als het gaat om duurzame energie. De Rotterdamse diergaarde bleef speciaal voor deze genodigden tot 22:00 uur open. Naast een bezoek aan de dieren en in het bijzonder het pasgeboren olifantje konden de gasten kennismaken met de vele vormen van duurzame energieopwekking.

Sander van Brandwijk, manager Blijdorp Happenings zegt blij te zijn dat Eneco voor het derde jaar op rij kiest voor Blijdorp als locatie voor haar loyalty programma. “Naast het gegeven dat Blijdorp natuurlijk voor iedereen een leuk dagje uit is kunnen wij echt wat toevoegen aan de boodschap van Eneco. Veel projecten die zij op het gebied van duurzaamheid in gang zetten kunnen wij in de praktijk laten zien.”

Bas Westerweel
De Produktiewinkel had hiervoor speciaal vier Energiepunten ingericht. Zo konden de gasten middels een grote windmachine de kracht van windkracht acht voelen (uiteraard deed een kapper daarna je haar weer netjes) en nam Bas Westerweel de gasten, middels een 10 meter breed videoscherm bij de haaien, mee naar de zonnepanelen op het dak van het aquarium die dit gebouw van energie voorzien.

Jeroen Akkerman, eigenaar van de Produktiewinkel: “Van te voren hebben we Bas opgenomen in een chromakey studio. Op deze manier konden we hem overal ten voeten uit in het park projecteren tegen een muur. Bijvoorbeeld bij de pinguïns, waar hij iedereen aanspoorde om een petje op te zetten met een zonnecel. Zodra je onder speciale lampen ging staan, begon de ventilator in de klep van het petje te draaien. Een leuke, actieve manier om de werking van zonne-energie uit te leggen.”

Op deze avonden kwamen ruim 41.000 klanten van Eneco af. Omdat de zomervakantie uiteraard het hoogseizoen is in de Diergaarde leverde dit een gezellige drukte op waar projectcoördinator AM+D creative communications en de hostessen van House of Kent hun handen aan vol hadden. Caroline de Graaf van AM+D zegt hierover: “door de prima samenwerking tussen Blijdorp Happenings, AM+D, House of Kent en de uitgekiende signing van RRG design waren we in staat om deze toeloop snel te verwerken en de Dagjes Vooruit tot een succesvol einde te brengen”.

Het succes van de actie van Eneco bleek op voorhand al gegarandeerd aangezien de vraag naar kaartjes het aanbod ruim oversteeg. Op de avonden zelf waren er vele blije gezichten en enthousiaste reacties. Eneco sluit deze actie met een zevende avond die plaatsvindt medio september.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!