Back Back Nieuws

Endemol verrast voorbijgangers in Cannes

16 april 2008
De MIPTV, de jaarlijkse internationale TV contentbeurs, werd vorige week in Cannes gehouden. Voor Endemol International produceerde Usual Suspects twee guerrilla uitingen.

Ter ondersteuning van een printcampagne, waarin de nummer 1-positie van Endemol wordt gecommuniceerd en waarin een grote gouden 1 centraal staat, ontwikkelde Usual Suspects een opvallende guerrilla actie om dit concept extra te laden.

Twee teams van onhandige bezorgers vervoerden twee enorme ingepakte gouden ‘énen’ op een steekwagen over de Boulevard de la Croisette in Cannes. Deze gebeurtenis veroorzaakte op verschillende plaatsen opstoppingen, verbaasde gezichten en consternatie. Daarbij vroegen de bezorgers aan zoveel mogelijk mensen of zij misschien wisten waar de Endemol stand was, omdat zij daar de pakketten moesten afleveren. De twee teams hebben drie dagen in Cannes rondgelopen.

Vegas Fiat

Eén van de belangrijkste producten van Endemol zijn de internationale versies van de verschillende Call TV formats. Om dit op een originele manier te laten zien ontwikkelde Usual Suspects in samenwerking met Natwerk de Vegas Fiat; een enorm moving Billboard boven op een oude Fiat 500. Terwijl de opvallende verschijning door de straten van Cannes toerde, flitsten de lichten aan en uit en klonk er een dancemix van juichende mensen en rinkelende kassa's uit de megafoon naast het bord.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!