Elmar de Jong over EventStreet: 'Do instead of talk'Elmar de Jong over EventStreet: 'Do instead of talk'
Back Back Interview

Elmar de Jong over EventStreet: 'Do instead of talk'

03 juli 2018

Op dinsdag 10 juli is de sfeervolle binnenstad van Haarlem het decor voor EventStreet. Een nieuw evenement, georganiseerd door IDEA en EventSummit. Hét meet & greet event voor opdrachtgevend Nederland - professionals uit het marketing-, communicatie- en merkenveld - en IDEA-bureaus. Tijdens dit inspiratiefestival worden de 15 leukste locaties op en om de Grote Markt overgenomen door 15 IDEA leden. Een van hen is Elmar de Jong van BrandBase. Hij vertelt waarom EventStreet op 10 juli the place to be is.

Wanneer hoorde je voor het eerst over de Nederlandse versie van EventStreet?

'Dat was in januari van mijn collega Inge Overtoom, zij is bestuurslid van IDEA. Ik kende het concept van EventStreet nog niet, maar vond het meteen een tof idee. Ik ben heel benieuwd wat de andere deelnemende agencies gaan doen, hoe zij zich gaan profileren en onderscheiden van de rest.'

Wat is de toegevoegde waarde van EventStreet voor jullie als agency?

'Een beurs is formeel en iedereen heeft dezelfde vierkante meters. Bezoekers melden zich in pak en een lanyard om hun nek, heel zakelijk dus. EventStreet vindt plaats in de avonduren en in een heel andere setting dan je normale werkomgeving. Hierdoor is de sfeer juist heel informeel en persoonlijk. Dit is het moment dat je echt een klik kunt krijgen met elkaar in plaats van dat je alleen zakelijk met elkaar om de tafel zit. Dit is precies waar opdrachtgevers en agencies naar op zoek zijn. Ook is het een hele leuke manier voor zowel opdrachtgevers als agencies, om met nieuwe partijen in contact te komen.'

Hoe gaan jullie je presenteren?

'Tijdens EventStreet laten wij zien dat je, om dingen te veranderen of te verbeteren, vooral moet doen in plaats van er heel lang over te praten. Ons credo binnen BrandBase is dan ook 'Do instead of talk'. Hoe we dit doen, laten we zien met ons passie-project Howmanyanimals.com.'

'Ongeveer drie maanden geleden lazen we in de krant, dat de laatste mannelijke Noordelijke Witte Neushoorn overleed. Iedereen heeft het erover, voelt zich machteloos. Maar wij dachten: Waarom doen we er niets aan? Na een interne brainstorm kwamen we met het volgende concept: Howmanyanimals.com Wij konden ons namelijk goed voorstellen, dat na het uitsterven van die mannelijke Noordelijke Witte Neushoorn, talloze mensen googelen naar: How many white rhino's. Een vraag die natuurlijk vaker wordt ingetypt, als mensen iets over dieren lezen of zien, zoals how many giraffes of how many tigers. En via deze vragen kom je binnenkort dus terecht op Howmanyanimals.com. Een centrale plek waar je antwoord krijgt en waar je ook direct zelf iets kunt doen om die bedreigde dieren te helpen.'

'We beginnen met een top 20 en bouwen dit uit naar de top 50 meest bedreigde diersoorten wereldwijd. Voor ieder dier op deze website laten we leuke, mooie sokken maken die we verkopen. De opbrengst gaat naar goede doelen die zich inzetten voor de bescherming van dat betreffende dier. De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan de website, huisstijl, het ontwerp van de sokken en de marketing. Wij zijn op 10 juli aanwezig in Popocatepetl, een Mexicaans restaurant met een natuurlijke vibe. Dit sluit natuurlijk helemaal aan op ons concept Howmanyanimals.com, dus dat wordt gaaf.'

Hoe verwacht je EventStreet zelf te gaan ervaren?

'Vooral dat we succesvol hebben laten zien dat wij als BrandBase doen waar wij in geloven. Opdrachtgevers wil ik graag nog meegeven dat EventStreet het moment is om agencies te ontmoeten, die beter bij je brand dna passen dan je had verwacht. Dit is gewoon het moment om met die agencies in gesprek te gaan.'

Door > Saskia Leeuwis

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!