Back Back Nieuws

Elise Marcus wint Young Designers Award

29 juni 2010
Is it a sparkle in the sky? Or a lightning passing by? Dit was de slogan van Elises concept. 'Mercedes Electric is het voortuig van de toekomst. Hoe meer Mercedes Electrics er rondrijden, hoe groener de wereld, hoe schoner de lucht en langzamerhand zullen er meer sterren te zien zijn.'

Gadget waarmee Mercedes alle gegevens bezoeker ontvangt
Dit uitgangspunt heeft Elise vertaald door mensen bij het begin van de denkbeeldige beurs een gadget in de vorm van het Mercedeslogo te geven. Door dit gadget aan hun mobieltje te “connecten” ontvangt Mercedes de gegevens van de bezoeker, dus papieren brochures zijn niet meer nodig. Op de stand kunnen de bezoekers het gadget in een object steken dat de wereldbol voorstelt. Door deze handeling gaat er een sterretje aan de “hemel” sprankelen, en in de wereldbol gaat een groen lichtje branden. Des te meer mensen hun gadget gebruiken, des te groener wordt de aarde en des te meer sterren komen er aan de hemel. Op die manier straalt het merk Mercedes Electric bewust en onbewust een positieve en duurzame boodschap uit. Het concept van Ilse is nog veelbreder en veelomvattender; het complete verhaal staat in de komende Expovisie, die in september verschijnt.

Mooie prijzen
De Expovisie Young Designers Award werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. De “final jury” en de feestelijke uitreiking van de prijzen vonden op 23 juni plaats tijdens de ExpoBorrel in Evenementenhal Gorinchem. Behalve de speciaal voor deze gelegenheid vervaardigde Award mocht winnares Elise Marcus een mooi geldbedrag van 1500 euro mee naar huis nemen. Ook de genomineerden, Roan Hadders, Nikki Spil en Harmen van der Wilt gingen met volle handen naar huis: zij konden ieder 250 euro op hun rekening bijschrijven. Het prijzengeld werd beschikbaar gesteld door de bekende Nederlandse standontwerpbureaus Oil for live communication, Dehullu Projekt, HenK Ontwerpers, Wit Design en door het vakblad Expovisie.

Expovisie Young Designers Award?
De Expovisie Young Designers Award is een jaarlijkse wedstrijd voor ontwerpstudenten, richting ruimtelijke vormgeving van kunstacademies en MBO's. De Expovisie Young Designers Award gaat naar de persoon die aan de hand van een “keuzemenu” het beste standconcept heeft ontworpen. De studenten konden kiezen uit verschillende standformaten (25, 50 of 100 vierkante meter), standvormen (kopstand, hoekstand of eilandstand) en soorten beurs (vak- of consumentenbeurs). Maar de belangrijkste keuze was die voor product, bedrijf en merk. De keuzes waren: de elektrische auto van Mercedes of Dacia, energie van Nuon of De Nederlandse Energie Maatschappij en organisaties Greenpeace of ANWB.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!