Back Back Nieuws

Egbert Jan van Bel geeft bij HSMAI preview op boek Kloteklanten

03 maart 2007
Egbert Jan van Bel, auteur van het nog uit te komen boek Kloteklanten houdt op een preview bij de HSMAI-bijeenkomst, die op donderdag 15 maart in het Thaliatheater in IJmuiden wordt gehouden.

High Profile had in juni 2006 een interview (op video) met deze directeur en sr consultant bij het Europese communicatieadviesbureau Pleon en tevens auteur van het met de marketing literatuurprijs 2004 bekroonde boek "Event Driven Marketing. Daarin komt ook naar voren dat het boek Kloteklanten eigenlijk in oktober vorig jaar al op de markt zou verschijnen, maar door de enorme hoeveelheid nieuwe input die Van Bel van 'kloteklanten' kreeg nadat de media zich massaal op het populaire onderwerp stortte, is het boek niet alleen in volume toegenomen, maar ook nog steeds niet verschenen.

Met 'kloteklanten' valt niet te spotten! zo meldde het Financieel Dagblad onlangs.
In
reactie op zijn interviews in onder meer de Telegraaf en Het Financieel
Dagblad ontving Van Bel maar liefst 23.242 reacties.
Aan de hand hiervan ontstond een prachtig beeld van klantenervaringen
bij een diversiteit aan bedrijven die zo hun best doen klanten te
behouden. HSMAI heefft de eerste ‘Sneak
Preview’ van het boek ‘Kloteklanten’ dat pas in april verschijnt, maar
waarvan de publicatie veel bedrijven nu al nerveus maakt.

Het
boek (en daarmee de presentatie op 15 maart) handelt over hoe succesvol
om te gaan met zogenaamde ‘Kloteklanten’. Maar ook... hoe word ik
een kloteklant? Want allerlei ervaringen van klanten worden gedeeld.
Gratis energie? Kosteloos in een avondjurk lopen met kerst? Rest van je
leven voor niks op vakantie? Gratis krantenabonnementen scoren...? Hoe
realiseert u het? Maar ook, hoe wordt u geschoffeerd door uw
leverancier waar u al jaren klant bent? Hebt u het gevoel sterk
benadeeld te worden terwijl u een trouwe klant bent? Of bent u die
manager die enorm veel geld weet te verdienen voor zijn bedrijf door
effectief (zo heet dat dan) met trouwe klanten om te gaan?

Directeur Hans Poortvliet van HSMAI is enthousiast: Wederom
een prachtig en passend onderwerp in het kader van ons jaarthema (The
Consumer Age: de Branche beheert, maar … de Consument regeert!). Het
boek is op voorhand al veelbesproken en wordt ongetwijfeld ‘verplicht
leesvoer’ in veel bedrijven We vinden het natuurlijk fantastisch dat
we als HSMAI de eerste officiële ‘Sneak Preview’ mogen brengen."

Het
Trendseminar “Kloteklanten” vindt plaats in het bijzondere ruim 100
jaar oude Thalia Theater te IJmuiden en is toegankelijk voor zowel
HSMAI leden als niet leden.

Programma 15 maart:
14.15 – 15.00 uur Ontvangst
15.00 – 17.00 uur Kloteklanten
17.00 – 18.00 uur Netwerkreceptie

Kosten/ entree:
HSMAI leden: gratis
Niet-leden: 75 euro

De
HSMAI volgt gedurende 2007 de ontwikkelingen rondom de ‘Nieuwe
Consument’ nauwlettend en belicht deze vanuit een diversiteit aan
invalshoeken tijdens haar activiteiten. HSMAI is het grootste
business-to-business beroepsnetwerk voor Marketing-, Sales- &
Communicatie- professionals in de gastvrijheidindustrie.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!