De eerste virtuele variant van de vakbeurs Aqua Nederland is succesvol verlopen en enthousiast ontvangen door zowel de deelnemende exposanten als bezoekers. Voor beursorganisator Easyfairs was het haar eerste virtuele vakbeurs ooit. ‘Het was ontzettend leuk om dit te kunnen en mogen doen voor de watersector. Ondanks dat er dit jaar geen fysieke beurs is, was het zeer waardevol om de sector alsnog samen te laten komen en dit innovatieve platform gaf daar veel mogelijkheden toe’, blikt Esther Rodenburg namens Aqua Nederland terug.
Hybride
Rodenburg: ‘Toen duidelijk werd dat we dit jaar geen fysieke editie van Aqua Nederland konden organiseren, was één ding voor ons direct duidelijk: stil zitten en niets doen was geen optie. Het was een doelstelling en ook een kans om via dit initiatief zoveel mogelijk ervaring en nieuwe online inzichten op te doen, omdat de toekomst van vakbeurzen steeds vaker hybride zijn.’
Event Insight & Let’s Get Digital
Het beursteam van Aqua Nederland werkte voor deze professionele productie samen met de partners Event Insight met haar platform Let’s Get Digital en het audiovisuele productieteam van ATG. In totaal hebben ruim 1.000 unieke waterprofessionals het platform leren kennen. Zij ontdekten de vele mogelijkheden om één-op-één te gaan met andere aanwezigen, de virtuele stands te bezoeken en het uitgebreide inhoudelijke programma met aandacht voor alle sectoren uit de watermarkt.
Water in een Circulaire economie
De gemiddelde kijktijd voor Aqua Nederland Digitaal was ruim twee uur, in totaal waren er 1070 één-op-één gesprekken, hebben er 97 speeddates plaatsgevonden in de Netwerkcarrousel en hebben we 1636 bezoekers mogen verwelkomen in onze theaters. Het gemiddelde aantal bezoekers per sessie was 86, de drukstbezochte sessie was ‘Water in de Circulaire economie’ met 148 unieke bezoekers. Daarnaast hebben 200 bezoekers chatactiviteit gegenereerd en was de gemiddelde beoordeling van Aqua Nederland Digitaal ruimvoldoende.