Back Back Nieuws

Eerste Twittercongres van de Benelux: de kracht van 140 tekens

03 april 2015
In Leusden gaan 11 juni de deuren open voor het allereerste Twittercongres van de Benelux. Deze dag zijn 140 gasten welkom, om te luisteren naar sprekers uit zeer uiteenlopende werkvelden: van zorg tot journalistiek, van overheid tot personal branding. Sprekers zijn onder anderen Marc de Vries, Steven van Belleghem en Stephan Fellinger.

140 tekens
Doel van het congres is elkaar informeren én inspireren. Dit vanuit het thema ‘de kracht van 140 tekens. Want hoe breng je dát wat je wilt vertellen of uitstralen zo krachtig en helder mogelijk, in natuurlijk maximaal 140 tekens? Daarom staat de dag ook in het teken van diversiteit. Want juist door sprekers én gasten uit alle hoeken van de arbeidsmarkt samen te brengen, komen alle vraagstukken en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van communicatie in het algemeen en Twitter in het bijzonder aan bod.

Programma op maat
Het congres beslaat diverse zalen, waar verschillende onderwerpen op de agenda staan: de pijlers zijn onder meer communicatie, marketing/sales en HRM. Ook zijn er verschillende sessies waar mensen praktische insights en tips krijgen. Het is daarmee voor iedere recruiter, marketeer of salesmanager mogelijk een programma samen te stellen dat precies bij de eigen wensen en interesses past.

140 gasten, 140 euro 
De gasten worden op een heel bijzondere wijze uitgenodigd. Na aanmelding worden 140 gasten ingeloot – zoveel als het maximum aantal Twittertekens. Ook de prijs van een toegangskaartje is in hetzelfde thema: 140 euro. Uiteindelijk zal er een heel divers publiek zijn, wat genoeg energie én afwisselende gesprekken met zich meebrengt. Voor elk wat wils dus.

Keynote-speakers
Omdat dit het eerste congres in de Benelux is, is gekozen voor een aftrap met aansprekende sprekers. Marc de Vries is mede-oprichter van Monsterboard, en is als manager Benelux van Twitter verantwoordelijk voor de uitbreiding van Twitter in Europa. Stephan Fellinger staat prominent in de lijst van meest inspirerende marketeers van Nederland en in de Adformatie-top-100 met vakgenoten die het verschil maken. Bovendien is hij oprichter van de Spinawards. Steven van Belleghem begeleidt bedrijven in de aanpassing aan de huidige consument en is onder meer auteur van PIM-literatuurprijswinnaar ‘De Conversation Manager’.

Organisatie
Waarom heeft zó’n krachtig netwerk nog geen eigen congres? Dat vroegen Marrigt van der Valk, Maaike Gulden en Hans van der Meulen zich ook af. Ze staken daarom de koppen bij elkaar en regelden het.  Een krachtig netwerk als Twitter verdient een eigen congres. Enthousiast over de eenvoud en mogelijkheden van Twitter zetten ze hiermee het eerste #Twittercongres in de Benelux op poten. Marrigt is actief twitteraar en werkt aan verschillende events als TEDxAmsterdamWomen en Sylvana's Soul Live. Ook Maaike is Twitterfan en de auteur van de boeken ‘Zakelijk twitteren voor gevorderden in 60 minuten’ en ‘Social media in zorg en welzijn’. Hans is online-marketing-vakidioot, kerndocent Beeckestijn en organisator van verschillende marketing-kennissessies.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!