
Het evenement diende ook als een rondetafelgesprek op hoog niveau, met als doel de trends en kansen binnen de Nederlandse horeca te bespreken en ontwikkelingen te delen die de chefs zowel aan tafel als in hun keukens waarnemen. Hoewel consumenten steeds meer openstaan voor plantaardige opties, gaven de chefs aan dat er nog steeds een bepaald wantrouwen heerst over de kwaliteit en beleving van plantaardige producten dat overwonnen moet worden.
Voedselsysteem van binnenuit veranderen
In lijn met de visie ‘any meat, anywhere, anytime’ ontwikkelt Redefine Meat premium plantaardige producten die dierlijk vlees nauwkeurig nabootsen. Redefine Meat wil zo het voedselsysteem – met name de productie van vlees – van binnenuit veranderen. Chef-koks spelen hierbij een essentiële rol; hun feedback zorgt ervoor dat de producten tot op de kleinste details te vergelijken zijn met de beleving van dierlijk vlees. Tijdens het evenement beoordeelden de chefs de nieuwe producten op onder andere smaak, sappigheid, textuur en mondgevoel.
Samen werken aan een betere toekomst
Nadav Goldenberg, chef bij NENI Amsterdam, zegt: ‘Ik zie dat mensen steeds bewuster worden van plantaardig eten en steeds meer openstaan om het te proberen. Maar om op ons menu te passen, moeten de producten de smaak en textuur bieden waar klanten van genieten en voor terugkomen. Bij Redefine Meat worden al deze eisen vervuld, daarom serveert NENI Amsterdam hun producten al bijna twee jaar.’
David Ramos, Executive Chef bij Compass Group (locatie Rabobank), zegt: ‘Redefine Meat en ik werken samen aan hetzelfde doel – namelijk plantaardige producten naar een hoger plan tillen. Ik wil graag gerechten creëren die beter zijn voor het milieu en voor de gezondheid. Gedurende zo’n dag als dit, kan ik meehelpen aan het proces en hoop ik uiteindelijk in mijn restaurant meer mensen te inspireren om bewuster na te denken over hun voedselkeuzes.’
Laura van de Wijdeven, Marketing Manager Benelux van Redefine Meat, zegt: ‘Chefs en slagers zijn ware helden voor een bedrijf als Redefine Meat. Zij hebben zo’n unieke kijk op eten en op vlees dat het heel leuk – en belangrijk – is om met hen om tafel te zitten en te horen hoe ze onze producten ontvangen.’