Amsterdam City Swim
In 2020 nam D&B Eventmarketing de organisatie van de Amsterdam City Swim op zich. Het evenement om zo veel mogelijk geld op te halen voor de strijd tegen de dodelijke ziekte ALS had een nieuwe boost nodig, omdat het aantal deelnemers en de fundraising terugliepen. ‘In de afgelopen jaren hebben we de ACS getransformeerd: van sportief fundraisingevent naar een krachtig ALS Community Event.’ Aldus Jorryt van der Haar, directeur Creatie en Innovatie van D&B Eventmarketing. Er is een nieuwe aanpak ontwikkeld waarbij de deelnemers niet alleen zwommen voor een bekende of voor de ‘kick’, maar werden gekoppeld aan Wave Heroes: de ALS patiënten en hun verhalen. Hierdoor werd de band tussen de deelnemers, vrijwilligers en de patiënten en hun verhalen versterkt. Resultaat? Een ongekende stijging in betrokkenheid én donaties. Tegen alle verwachtingen in werd 75% meer donatiegeld opgehaald dan in 2019! BEA World heeft deze prestatie beloond met de zilveren award in de categorie Non profit-CSR events. Lees hier meer over de case.
Vier nominaties voor Daymakers
Naast de Silver Award voor de Amsterdam City Swim was er meer erkenning voor D&B Eventmarketing en ook voor haar zusterorganisatie FX Agency met wie het eventmarketingbureau sinds kort de Daymakers groep heeft gevormd. In totaal waren er vier Daymakers cases geshortlist door het BEA World Festival. Zo was de jubileum eventcampagne ‘75 years red impact’ van Lely genomineerd in de categorie Festivity Celebrations. In diezelfde categorie was ook de FX Agency case voor Top Employers Certification Celebration genomineerd. Ook zij hadden een tweede nominatie met de case Friesland Campina Data Drives in de categorie Congress/Conference.