
Alles voor de ondernemer
Onder de noemer Exact Live is dit het grootste businessevent voor technologie en software van de Benelux. Een week voor het event viel er een bijzondere uitnodiging op de mat bij menig ondernemer. Met een knipoog naar de technologie van vroeger, ontvingen zij een ouderwetse floppy waar men uitgedaagd werd om de technologie van morgen te zien. En dit was niet zonder succes: dit jaar passeerden ruim 5.000 zakelijke bezoekers de toegangspoorten van Exact Live.
Ondernemer staat centraal
Exact werkt al jaren samen met marketingcommunicatiebureau Synpact, dat per 1 januari verder ging onder de naam ‘De Ondernemer’. Dat is het bedrijf achter het platform De Ondernemer waar ook de Week van de Ondernemer deel van uitmaakt. De kennis en ervaring die zij hier opdoet, zet zij in om voor partners high end events en campagnes te ontwikkelen en organiseren. Als een goed geoliede machine werken de twee bedrijven nauw samen om het event tot een succes te maken. Thijs van der Zande, Sr. Campagnemanager bij Synpact en Projectleider bij Exact Live: ‘Wij zijn partners, maar eigenlijk collega’s. Maandenlang werken we echt zij aan zij om de enorme versnelling van nieuwe technologieën aan de ondernemer te laten zien en een optimale beleving van het event te verzorgen. Om het event echt tot zijn recht te laten komen en de beste resultaten te behalen, houden we de klant altijd in het middelpunt.’
Joost Niepoth, Brand & Corporate Communications Director van Exact, vult aan: ‘Vrijwel alle mkb’ers zien het belang van innovatie binnen het bedrijf. De snelheid van introducties van nieuwe technologieën is voelbaar. Toch blijkt dat veel van deze mkb’ers erg worstelen met het toepassen van nieuwe applicaties. Bij Exact Live spelen we daar op in. Tijdens het event krijgt de ondernemer de mogelijkheid om geïnspireerd te worden, in combinatie met het tastbaar maken van nieuwe technologie. We hanteren daarbij drie pijlers: inspireren, ervaren en ‘take home’. Zo kan men rustig kijken wat de mogelijkheden zijn en het op de vloer ervaren. Maar ook bieden we de ondernemer praktische tips om technologie in zijn/haar bedrijf toe te passen, zodat ze er, bij wijze van spreken, morgen al mee aan de slag kunnen.’
Jaarbeurs kwam het beste uit de verf
Daar waar Exact Live in het verleden op een andere eventlocatie werd gehouden, koos de organisatie een aantal jaar geleden voor Jaarbeurs. Het bleek een strategische keuze, want in vier jaar tijd steeg het benodigde aantal vierkante meters gigantisch en namen de bezoekersaantallen toe. Niepoth: ‘Jaarbeurs heeft een fijne combinatie van faciliteiten en bereikbaarheid. We hebben klanten van Noord-Groningen tot Zuid-Limburg.
We bieden een speciaal arrangement met de NS om gratis met de trein te reizen van en naar het event. Door de geboden faciliteiten plus de centrale ligging, is Jaarbeurs voor ons het beste alternatief.’
Van der Zande: ‘Bij Jaarbeurs werken mensen die niet alleen nadenken, maar ook vóórdenken. Ze kijken met een kritisch oog mee. Bij zo’n grootschalig event kan er van alles misgaan en ook dan is Jaarbeurs een fijne partner. Je krijgt dan een ‘ja, gaan we regelen’, in plaats van een ‘maar’. Er komt altijd een vervangende oplossing. Zo boden we in het verleden al onze gasten een gratis lunch aan. Dat is een operatie van jewelste en dat vraagt om moeilijkheden. Dit jaar kozen we voor een soort ‘La Place opstelling’. Jaarbeurs had zoiets nog nooit gedaan, maar stond er zeker voor open om dit uit te proberen. Zoals ik al zei: een erg fijne partner.’
Stay tuned
Exact Live is elk jaar razend populair bij ondernemers. Heb je het afgelopen jaar moeten missen? Hou dan de website van Exact Live in de gaten voor de datum van de zevende editie van een van de grootste business events van het jaar!
Door > Claire van Berkum