Een duurzamer en veelzijdiger imago voor Slovenië Een duurzamer en veelzijdiger imago voor Slovenië
Back Back Nieuws

Een duurzamer en veelzijdiger imago voor Slovenië

08 februari 2023

Slovenië is een onuitputtelijke bestemming voor fans van sportieve outdoor activiteiten in de schitterende natuur, maar ook voor liefhebbers van cultuur, wellbeing en goed eten. Om dit allround imago verder uit te bouwen en het duurzame karakter ervan te benadrukken, heeft de Tourist Board van Slovenië gekozen voor USP Marketing PR in Amsterdam.

Nederland nummer vier qua bezoekers

‘Nederlanders zijn na Duitsers, Italianen en Oostenrijkers de vaakst geziene gasten in het bijzondere reisdoel Slovenië’, vertelt Alexandra Vervoort, Commercieel Directeur van USP Marketing PR. Ze kijkt uit naar de nieuwe samenwerking, niet in de laatste plaats omdat Slovenië ongekend veel aanknopingspunten biedt voor een sterke, inhoudelijke promotie. ‘Je kunt weinig Europese landen of regio's aanwijzen met zo'n veelzijdig aanbod op een relatief bescheiden oppervlak. Voor iedereen die op een berijdbare afstand een natuurlijke, boeiende en veilige oase zoekt, is Slovenië de juiste plek: het land is het groene hart van Europa’, aldus Vervoort.

Outdoor bestemming van wereldniveau

Slovenië ligt bij Oostenrijk en Kroatië, is half zo groot als Nederland, telt twee miljoen mensen, heeft Ljubljana als hoofdstad en grenst in het westen aan de Adriatische Zee. Het land werkt met het overkoepelende thema I FEEL SLOVENIA en positioneert zichzelf graag als een groene 'boetiek-bestemming' voor veeleisende bezoekers uit het hogere segment, die niet alleen bijzondere en verrijkende ervaringen zoeken, maar ook komen om geestelijk bij te tanken. Grote troef is de natuur die Slovenië een outdoor- en sportbestemming van wereldniveau maakt. Ook de culturele rijkdom, de gastronomie en de kwaliteit van leven kleuren het toeristische palet. 

Duurzaam toerisme en een innovatief aanbod

‘Slovenië wil het beste presenteren dat we in huis hebben, waaronder ook ons grote verantwoordelijkheidsbesef voor mens en natuur’, aldus Maša Puklavec van het TBS. In 2023 zal daarom veel aandacht uitgaan naar Slovenië als een duurzame reisbestemming, en pionier op het gebied van innovatieve toeristische producten. Naast de aantrekkingskracht van Slovenië als ultiem outdoor land, zullen de thema’s wellbeing, gastronomie en city & culture centraal staan in de communicatie richting de veeleisende toerist.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!