Eelco van Schellebeek: ‘Ik mocht voor soldaten koken’Eelco van Schellebeek: ‘Ik mocht voor soldaten koken’
Back Back Interview

Eelco van Schellebeek: ‘Ik mocht voor soldaten koken’

06 september 2017

Benieuwd naar de verhalen van branchegenoten? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in hun leven. Maak deze week kennis met Eelco van Schellebeek, Sales Manager bij Center Parcs Business Solutions.

Wie is Eelco van Schellebeek?

Van oorsprong een Brabander, maar door studies en werk woonde de inmiddels 40-jarige Eelco door heel Nederland. ‘Via het Olympisch Stadion en Hotels van Oranje kwam ik terecht bij Center Parcs waar ik de contractuele en commerciële kant van de corporate evenementen verzorg.’ Thuiskomen doet hij al 21 jaar bij zijn vriendin Debby, maar de dag beginnen, dàt doet hij met hun hond Ollie. ‘We maken elke ochtend om ongeveer 6.00 uur een wandeling.’ Ollie is ook een graag geziene gast op de socials van Center Parcs Business Solutions. ‘We zijn heel tevreden over onze mascotte.’

Wat betekent Center Parcs voor de evenementenmarkt?

‘Iedereen kent Center Parcs. Op onze parken hebben we accommodaties, catering en vergaderfaciliteiten, middenin de natuur. Dit is een belangrijk aspect, mensen hebben het nodig om samen te zijn en te ontspannen in een natuurlijke omgeving. Die mogelijkheid benutten we dan ook tijdens de corporate en consumenten evenementen, die we met onze partners organiseren. Onze gasten komen hier voor zakelijke gelegenheden, maar ze kunnen aan het eind van zo’n drukke dag ook samen uitwaaien op het strand of wandelen door de bossen om op persoonlijk vlak met elkaar te spreken. Dat heeft veel impact op je team en samenwerking. Je bent hier echt samen.’

‘Ieder park heeft iets unieks, zodat we altijd een locatie kunnen kiezen die aansluit op de behoeften van de opdrachtgever. Het totaalplaatje moet goed zijn. Daarnaast is Center Parcs ook voor vervolgopdrachten (de repeaters) interessant, omdat we binnen hetzelfde concept toch steeds iets anders kunnen bieden. Dankzij de geplande refurbishment van een aantal van onze parken, voldoen onze faciliteiten in de toekomst nog beter aan de wensen van de MICE branche.’

Wat is het mooiste evenement dat je georganiseerd hebt?

‘In mijn eerste week bij Center Parcs kreeg ik te horen dat Philips 4 weken later De Eemhof gedurende een midweek had afgehuurd. Behalve het budget was er nog niets bekend. Toch is het ons team gelukt om met de opdrachtgever en de tussenpartij in die korte tijd een professioneel programma neer te zetten.’ Ook noemt Eelco het evenement Healthy Fest van RTL op De Eemhof. ‘Tijdens dit weekend is er op meerdere plekken in het park iets te doen, van meditatie en yoga tot jumping fitness én je kunt er ontspannen aan de bar met een biologische friet. Ook ben ik trots op de Eifel Cycling Classic, een fietsevenement dat we dit jaar voor de 7e keer in eigen beheer organiseren vanuit Center Parcs Park Eifel in Duitsland.’

Hoe zie jij de toekomst van de evenementenbranche?

‘Steeds meer contact verloopt via social media, e-mail en Skype, dat zijn mooie toepassingen. Maar om samenkomen en -zijn kun je niet heen. De markt trekt weer aan, mensen mogen ook weer naar buiten om face to face dingen te bespreken en te bereiken.’

Van welke baan droomde je vroeger?

‘Kok leek me altijd erg leuk. Op jonge leeftijd mocht ik met een kennis mee naar het leger om voor soldaten te koken; groente snijden en in grote pannen roeren. Maar ik heb het nooit doorgezet. Sinds ik tijdens een bijbaan bij een lokaal partycenter via de garderobe achter de bar belandde, was mijn interesse in de gastvrijheidsindustrie groter. Die behoefte om mensen een leuke avond te bezorgen, is blijven groeien.’

Waar droom je nu van?

‘Ik droom ervan om een klein boetiekhotel te hebben, waar gasten als een koning(in) worden ontvangen en een unieke beleving opdoen.’

Waar haal je je inspiratie vandaan?

‘Tijdens mijn ochtendwandeling met Ollie komen al ideeën op. Ik word ook enthousiast van mensen die met passie over hun werk kunnen praten.’

Wat is jouw gouden tip voor vakgenoten?

‘Blijf dicht bij jezelf en beloof geen dingen die je niet kunt waarmaken. Beleving telt bij gasten, daar valt of staat alles mee. Als je dat kunt overbrengen op een oprechte manier wordt het altijd een succes.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!