Dutch Media Week trekt 50.000 bezoekersDutch Media Week trekt 50.000 bezoekers
Back Back Nieuws

Dutch Media Week trekt 50.000 bezoekers

15 oktober 2019

Maar liefst 50.000 bezoekers trokken van 4 t/m 13 oktober naar Mediafestival Dutch Media Week in Hilversum. Vorig jaar waren dit er 40.000. De ambitie is om de komende jaren nog meer verbinding te maken met organisaties en ondernemers uit diverse sectoren en uit te groeien tot tenminste 100.000 bezoekers.

Onderwijs en talentontwikkeling

Tijdens Dutch Media Week worden bijzondere en actuele verhalen van en over media verteld. Voor jong tot oud en gebruiker tot mediamaker. Dit jaar was er extra aandacht voor onderwijs en talentontwikkeling met onder andere De Grootste AI-les van Nederland, BMY College Talk met John de Mol en Future Proof Radio.

Het publiek kon een bezoek brengen aan exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens Open Studio Dagen terwijl de mediaprofessionals massaal toestroomden om tijdens de MOJO Conference te zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek bedrijft. Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden goed bezocht. 

Dutch Media Week 2020

Eppo van Nispen tot Sevenaer, organisator Dutch Media Week: ‘Dit jaar hebben we in een relatief korte periode een groot en aansprekend weekprogramma neergezet. Door het enthousiasme en de professionaliteit van de vele partners en lokale instellingen is dat gelukt. We hebben laten zien dat Hilversum echt dé mediastad van Nederland is. Voor Dutch Media Week 2020 beloven we iedere medialiefhebber een minstens net zo’n mooi programma te bieden als dit jaar.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!