Dutch Media Week @ Gooische Brink feestelijk geopendDutch Media Week @ Gooische Brink feestelijk geopend
Back Back Nieuws

Dutch Media Week @ Gooische Brink feestelijk geopend

04 oktober 2021

Vrijdag 1 oktober gaven Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, en Gerard Kuipers, Hilversums Wethouder voor Economie, Media en Cultuur, het startsein voor de publieksactiviteiten van Dutch Media Week. Zij deden dit door de Songfestival Xperience, een van de grote publiekstrekkers van dit jaar, officieel te openen op de Hilversumse Gooische Brink.

Feestelijk epicentrum

Hoewel Dutch Media Week dit jaar met meer dan 140 activiteiten vanuit negen verschillende locaties te volgen is, vormt De Gooische Brink van 1 tot en met 10 oktober het feestelijke epicentrum voor de publieksactiviteiten. Zowel op de Gooische Brink als de Kerkbrink kunnen bezoekers media beleven én zelf maken tijdens gratis toegankelijke events. Gerard Kuipers: ‘Als stad vinden we het belangrijk dat bewoners, bezoekers en ondernemers kunnen ervaren dat we de Mediastad van Nederland zijn. Daar draagt Dutch Media Week jaarlijks aan bij en dit jaar in het bijzonder met de activiteiten hier in de Gooische Brink. Ik hoop dat vele mensen de komende week de weg naar Hilversum weten te vinden!’

Eppo van Nispen tot Sevenaer: ‘Fantastisch om te zien dat deze week, dankzij de inzet van zo veel partners uit de media-industrie, nu daadwerkelijk is aangebroken! Met programmering vanuit dit prachtige centrum van Hilversum, vanuit een bruisend Beeld en Geluid op het Media Park én vanuit de oneindige onlinewereld van onze virtual venue. We zijn er klaar voor!’

Van Songfestival tot Retro Radio

Tijdens de Dutch Media Week is er voor jong en oud van alles te beleven in het centrum van Hilversum. Zoals de pop-up tentoonstelling de Songfestvial Xperience, genieten van retrohits rechtstreeks vanaf vinyl door bekende dj’s bij Retro Radio, een rit in de AR-tram de Gooische Moordenaar en verschillende workshops. Daarnaast kun je naar bijzondere audioverhalen luisteren bij de SoundXperience, teruggaan in de tijd met de Familie Knots, de Fabeltjeskrant of Swiebertje, of de invloed van media ervaren op jouw dagelijks leven zodra je met je mobiele telefoon in de Mediapod stapt!

Dutch Media Week 

Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 30 september tot en met 10 oktober 2021 laat het festival de bezoeker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!