Duitse steden met tips van locals belevenDuitse steden met tips van locals beleven
Back Back Nieuws

Duitse steden met tips van locals beleven

12 juli 2021

De beste manier om een stad te beleven is: samen met locals, met mensen die in de stad wonen en alle geheime spots kennen. Hierop speelt de nieuwe wereldwijde en crossmediale campagne German.Local.Culture in van het Duits Verkeersbureau. De campagne belicht interessante aspecten van de Duitse steden, zoals tradities, ambachten en lokale producten, cultuur, architectuur en karakteristieke gerechten, maar ook het landschap en de natuur buiten de stedencentra. Op de Nederlandse markt is het Duits Verkeersbureau een samenwerking met de Zapper Group aangegaan.

Stedentrips heel populair

Ondanks een enorme terugval vanwege de coronapandemie bleven stedentrips met 5,2 miljoen reizen het belangrijkste segment van het Europese inkomend toerisme naar Duitsland. Ook in 2021 zijn steden opnieuw de belangrijkste toeristische trekpleister. Dat bevestigen de meest recente analyses van de World Travel Monitor van IPK International in opdracht van de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). Michaela Klare, directeur van het Duits Verkeersbureau in Amsterdam, wijst ook op een verandering van de leeftijd van de reizigers: 'Vorig jaar zagen we het aandeel van jongere toeristen in vergelijk met onze klassieke doelgroep van 55+ met 9 procent groeien. We verwachten dat deze trend zich voortzet en steeds meer jongeren de weg naar Duitsland vinden – en dan met name naar de bruisende steden met hun uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.'

Vier thema’s

De campagne is gericht op vier hoofdthema's die inspelen op de belangrijkste redenen om op vakantie te gaan en fungeren als een soort leidraad voor toeristen.

  1. 'Flair': Van vakwerk tot street art: de sfeer van Duitse steden
  2. 'Craft': Meedoen met en genieten van ambachtelijke tradities
  3. 'Taste': Proeven en genieten: regionaal en internationaal
  4. 'Green': Steden en natuur op een duurzame manier beleven

Duurzaamheid is een wereldwijde megatrend – voor reisorganisaties betekent dit: internationale gasten zijn op zoek naar duurzaam aanbod in de steden en combineren stedelijke cultuur met excursies in de omliggende natuur. Of ze kiezen voor een 'vakantie op het platteland' en verkennen de stad met een milieuvriendelijk transportmiddel. De diversiteit die Duitsland op dit punt te bieden heeft, valt onder het thema 'Green'.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!