28 september 2006

Druk hé

Het gaat goed he? En als het niet goed gaat dan zeggen we dat het goed gaat. De wind in de zeilen. Tijd om te oogsten. Porsche heeft nog nooit zoveel auto’s verkocht. Geweldig allemaal. Druk druk druk. Wat zeg je? Geen tijd om te lezen? Goed, ik hou het kort. Ik ben er ook blij mee. Maar toch ook niet. De laatste jaren werkte het heerlijk. Veel locaties beschikbaar, artiesten in de rij en cateraars gingen weer creatief koken… Iedereen gretig en allemaal gaaaaan voor de klant… Daar komen de eerste scheurtjes nu in.

We hebben allemaal haast en geen tijd. Minder zin ook. Het moet vooral
niet te moeilijk zijn. Ik hoor de leverancier al zuchten als ik niet
zijn standaard dingeding wil maar net even wat anders voor ogen heb.
Durf het bijna niet meer te vragen. Maar mag het – ondanks deze mooie
tijd – nog steeds wel ietsjes meer zijn? Want juist daarom zijn we er
na wat slappe jaren nog steeds. Niet vergeten hé. En vooral jezelf niet
te serieus nemen. Want er is weinig zeker. Behalve dat het ook weer
minder wordt.