13 januari 2009

Drie grootheden starten brand entertainment agency met Mojo Concerts/Live Nation

Chris Havinga, Marc Hofstede en Robin Groenveld bundelen de krachten en starten in samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation het eerste brand entertainment agency van Nederland onder de naam Brand New Live.


Drie kopstukken
Komen de namen je bekend voor? Dat kan, ze zijn namelijk al jaren werkzaam in de entertainment branche; Havinga was Commercieel Directeur bij The Entertainment Group, Hofstede was daar de Music Division Manager en Groenveld isDirecteur One & Only Productions en o.a. bedenker en organisator van De vrienden van Amstel LIVE!. Deze drie kopstukken uit de wereld van entertainment stormen de boer op met hun vernieuwende en strategische ideeën voor bedrijven, artiesten en consumenten. Het is een feit: Brand New Live start vandaag met 11 ervaren professionals uit de entertainment industrie.

 

[afbeelding niet meer beschikbaar]  

Chris Havinga, Marc Hofstede, Robin Groenveld (Fotografie: RVDA)

Het uitgangspunt van deze heren: Creating and managing brand value through entertainment.


Missie en Positie
Brand New Live heeft de missie om vanuit een objectief standpunt vernieuwende concepten voor merken en bedrijven te creëren, met entertainment als onderscheidende factor. De belangrijkste diensten zijn merk- en sponsoractivaties, live concerten en bedrijfsevenementen. Het bedrijf positioneert zich op  het snijpunt van advertising en entertainment.


Chris Havinga: “Consumenten zijn steeds moeilijker te bereiken met traditionele reclame. Entertainment daarentegen is een domein dat consumenten zèlf opzoeken. Consumenten kiezen bewust voor entertainment: zij betalen niet voor reclame, wel voor entertainment.  Steeds meer merken & bedrijven zien ‘entertainment’ daarom als belangrijk middel om hun doelstellingen te behalen. Wat bij de huidige bureaus ontbreekt is de specialistische knowhow van wat entertainment voor een merk kan betekenen. Brand New Live voorziet in deze behoefte.”


Marc Hofstede: “Met de oprichting van Brand New Live zijn wij in staat het verschil te maken in de entertainment industrie. Niet alleen voor bedrijven maar ook voor artiesten die wij beschouwen als ‘merken’. Deze artiestmerken bouwen wij verder uit en behartigen de lange termijn carrièreplanning in een veranderende muziekindustrie.


Publieksevenementen
Brand New Live richt zich naast werk voor klanten ook op de ontwikkeling van eigen publieksevenementen binnen de entertainmentmarkt.  Chris Havinga: “En dat zal zeker niet alleen op het gebied van muziek zijn. Zo zijn bijvoorbeeld sport, musical, film, games en cabaret ook entertainmentvormen die voor merken heel goed kunnen werken”.

Logo Brand New Live:

[afbeelding niet meer beschikbaar]  

Het schild staat symbool voor een veilig gevoel. Met de ster geeft Brand New Live aan dat er gewerkt wordt met sterren en dat zij de klant als een ster behandelen.


De eerste twee publieksevenementen die Brand New Live in de markt zet zijn Pop in je Moerstaal en De Week van het Metropole. Pop in je Moerstaal vindt in 2010 plaats in het Gelredome in Arnhem en brengt unieke combinaties van Nederlandse artiesten. De Week van het Metropole vindt begin oktober 2009 plaats en combineert het Metropole orkest samen met succesvolle nationale en internationale artiesten in een unieke setting in de Heineken Music Hall.


Robin Groenveld: “De propositie van Brand New Live is helder; Brand voor merkactivatie, New voor creatie en Live voor bedrijfsevenementen & concerten. Een onestop-shop model dus op het gebied van entertainment. Met een zeer ervaren team zijn wij in staat om alle soorten event- en muziekproducties zelfstandig te realiseren”.

Brand New Live en Mojo Concerts/Live Nation
Brand New Live heeft Mojo Concerts/Live Nation als partner aangetrokken. Live Nation is de grootste producent van live concerten en festivals wereldwijd en is verantwoordelijk voor de live beleving van o.a. The Rolling Stones, Madonna, U2, Justin Timberlake en Coldplay.

Met partner Mojo Concerts/Live Nation biedt Brand New Live haar klanten grote voordelen zoals het gebruik van locaties (doorboeken van infrastructuur t.b.v. evenementen), toegang tot het bestand van internationale artiesten voor bedrijfsevenementen, het opbouwen en delen van gezamenlijke communities en het organisatorisch kunnen waarborgen van grootschalige vernieuwende producties. Daarnaast stelt het partnership Brand New Live in staat de door haar ontwikkelde entertainmentformats en merkcampagnes internationaal door te vertalen. 


Bestaansrecht

Chris Havinga: “Het bestaansrecht van Brand New Live en mogelijkheden voor klanten zijn hiermee gegarandeerd”.